alla har ett hungrigt hjärta

Hej!

Igår läste jag ut Alla har ett hungrigt hjärta av Bjorn Sortland.


Bokens namn: Alla har ett hungrigt hjärta
Författare: Bjorn Sortland
Antal sidor: 125
Betyg: 5/5

- Det var ett misstag. Sorry. Problemet är inte bara Katrine, säger jag.
- Nej, säger han. Det är väl det som är problemet. Men det är väl ingen idé att snacka mer om det. Eftersom du säger att det var ett misstag, menar jag.
- Nej... säger jag, och är förvirrad. Är han smartare än jag, har han fattat hela grejen? Eller vad är det?
- Jag tycker om att köra, säger Erik. Då slipper jag tänka. Kan jag köra dig någonstans? Eller ska vi bara åka en liten sväng?
- Jag vill egentligen till Oslo, säger jag utan att låta orden passera hjärnan.
Hade det inte varit för att jag är så rädd för det jag snart ska berätta för honom så hade jag frågat honom om... nej.


Sortland skriver behändigt, lätt, fint och stillsamt. Han blandar alla känslor med en aning humor ibland och jag bara älskar den här boken. Lätt att ha med sig, snabb att läsa ut men inte minst spännande. Jag har nästan aldrig tyckt att en bok på 125 sidor är spännande men nu gör jag det. Han skriver kapitel och varje är kanske bara 1-3 sidor. Det gillar jag starkt. Det behöver inte vara så komplicerat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0