tänkte..

faktiskt inte skylla ifrån mig på något speciellt den här gången. Det har bara inte blivit av att jag har uppdaterat och läst så mycket nu den senaste tiden. Jag började på: Ursäkta om man vill bli lite älskad av Johanna Thydell men den kändes så tung så då lånade jag Semlan och Gordon istället. Dom kändes lite enklare och nu har min läslust kommit tillbaka:)
 

Bokens namn: Semlan och Gordon, pappan med de stora skorna.
Författare: Moni Nilsson
Antal sidor: 119

"Den här boken handlar om:

a) MIG - SEMLAN! ( tolv och ett halvt. Inte snyggast i klassen, även om pappa tycker det.)
b) Gordon ( som inte bryr sig ett dugg om vad andra tycker. Till exempel kan han gå omkring med kristallglas för ögonen utan att skämmas det minsta.)
c) Lino, som jag kanske, kanske möjligtvis är lite kär i. ( Det har jag inte berättat för Gordon, fast vi är bästisar och berättar allt för varandra.)
d) Om att bli ett olyckligt skilsmässobarn.
e) Om att bli ett lyckligt skilsmössobarn.
f) Om att trilla ur träd, om storebrorar (Gordons), lillebrorar (min), om kärlekslekar och om spegelvända hus.
Alltså om mitt liv helt enkelt."


Den här boken var jättebra, enkel och rolig. Även fast den kanske är gjord för lite yngre så var den så himla klockren. En jätteshysst bok om Semlan och Gordon. Hur bra som helst. 5/5.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0