Reckless



Bok: Reckless
Författare: Cornelia Funke
Antal sidor: 272
Förlag: Opal
Övrigt: Recensionsex, tack Opal! :)

Handling: 

Jakob Reckless har hittat vägen till en annan värld, en sagovärld som befolkas av figurer kända genom Grimms sagor. Men det finns stora faror, bl a goyler, som genom att riva människor smittar dem med sin förstenade hud. När Jakobs bror Will följer efterhonom till denna värld blir han riven av en goyl. Jakob och hans följeslagare Räv en flicka som kan växla skepnad ger sig iväg för att snabbt hitta ett botemedel.


Mitt betyg:
Ja du, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Boken var en helt annan än jag hade trott men den var bra. Fast det tog lång tid och det var för att ungefär 3/4 in i boken så blev det mest långtråkigt... Först så älskade jag den här eftersom jag började läsa och kunde verkligen inte sluta. Men sen gick det lite neråt för den. Men den är bra skriven och jag gillar Cornelia Funkes fantasi. Själv skulle jag inte komma på hälften ens.

Betyg: 6/10

P.S. Tävlingen avgörs 19.00 ikväll! :)

Kommentarer
Postat av: Amelie

Hur får du recensionsexemplar? Frågar du bokförlagen eller frågar de dig? Är lite nyfiken :)

2011-04-15 @ 16:59:56
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0