Paket

Igår fick jag ett brev om att jag hade paket att hämta. Jag visste inte riktigt vad det var men eftersom det var från förlagssystem så antog jag att det var böcker. Men kommer ni ihåg mitt missflyt med det förra paketet? Guess what, the same this time.. Jag cyklade så fort jag kunde och när jag kommer fram så räcker jag fram avin. Och killen frågar om ID. Och jag har inget ID än, eftersom jag inte har någon som helst anledning av det. Jag har inte heller något pass, så ja, jag är utan ID. Och han säger att jag inte får ut paketet. Då frågar jag om mina föräldrar kan hämta det och då svarar han: "Nej, det är ju ditt ID vi behöver". Så gissa hur glad jag är.. Men imorrn löser det sig nog. Mamma ringde nämligen till Skatteverket och dom ska skicka ett personbevis. Dessutom måste både min mamma och pappa vara med när vi hämtar ut det. Är inte det sjukt för ett bokpaket?

(bild tagen från google)

Kanske ska nämna lite om videon jag gör :)
Den är nästintill klar, måste bara göra om slutet men annars är den klar. Grejen är att jag inte kan gå in på youtube på den här datorn och som ni kanske vet så är min dator död. Så videon kommer, när min dator lever igen :)

Har ni haft sån här otur med ett bokpaket nån gång?

Kommentarer
Postat av: Nea

Man undrar hur de har tänkt sig där egentligen. Låter helt sjukt att inte ens dina föräldrar kan hämta ut det! Tur att det löste sig i alla fall, bokpaket är ju så kul! :D

2011-08-18 @ 11:21:24
URL: http://boknea.blogspot.com
Postat av: Yrsha

Exakt samma sak hände mig innan jag skaffa ID. Mamma fixade personbevis och sen när vi gick tillbaka så sa dom att vi var tvungna att ha båda föräldrarnas underskrift (eller nåt sånt), men jag tror att mamma såg ganska sur ut så vi fick ut paketet endå :P

2011-08-18 @ 12:10:00
URL: http://haveyoureadthisone.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0