2011 - ett bra år:)

Hej allihopa och GOTT NYTT ÅR! :)

Idag är det nyårsafton och ja, det är min andra med bloggen och det känns superbra faktiskt. Men nu kommer min utvädering på år 2011.

Antal lästa böcker: 63

Antal lästa sidor: 17988

Årets bästa bok: Men gud, jag vet inte, jag har läst många vääldigt bra böcker detta år. Okej, Välkommen hem av Johanna Lindbäck.

Årets sämsta bok: Helt klart Boom av Mark Haddon, sjukt konstig bok.

Årets längsta bok: Harry Potter och den flammande bägaren av J.K. Rowling

Årets kortaste bok: Tears of a friend av Joanna Kenrick

Antal svenska böcker: 61

Antal engelska böcker: 2

Utvärdering utifrån det här årets mål:
Ja, jag hade fyra styckten:
1: Läsa mer än 85 böcker
2: Byta utseende på bloggen
3: Skaffa en läsdagbok
4: Beta av min bokhylla

Ja, jag har uppnått två av dom. Jag läste inte 85 böcker, jag läste inte ens lika många böcker som förra året men jag läste fler sidor det här året. Så jag ökade ju nånting i alla fall:)
Jag bytte utseende på bloggen tack vare Frida, så tack igen! :)
Jag skaffade inte bara 1 läsdagbok utan 2, tyvärr har jag inte använt dom flitigt, men det hoppas jag att det blir ändring på:)
Nej, jag betade aldrig av min bokhylla och jag vet precis varför, när jag känner mig tvingad att läsa så går det inte, så i år tänker jag inte ha det som mål.

Annars då, ja, jag är ändå nöjd med det här året även om jag inte läste lika mycket böcker som jag hade velat. Men som sagt så läste jag ungefär 2000 sidor mer i år än förra året så det är ju bra:)

Mål till 2012:

1: Läsa 100 böcker (ja, jag tänker faktiskt försöka)
2: Läsa minst 5 engelska böcker.
3: Blogga minst 1 gång i veckan.
4: Läsa 75% av mina egna böcker.(Jag väljer att inte skriva alla för nej, jag vill faktiskt inte läsa alla)

Jag tror det var det mesta, och om jag kommer på nåt mer så skriver jag ett till inlägg:)

GOTT NYTT ÅR NU OCH SÅ HOPPAS VI PÅ MYCKET LÄSNING 2012! :)

Några favoriter detta år:
     

(Men jag har läst många fler unerbara böcker och det här är bara ett litet antal av dom :D)

Kommentarer
Postat av: Frida

SVAR: Nu på mellandagsrean så kostade den ca 11000 :) Har sparat i över tre år eller så och det var exakt så hade råd med det efter kostnader efter att finna bilder på min döda dator :) I vanliga fall kostar den upp mot 14000-15000 :)

2012-01-02 @ 23:52:11
URL: http://photosandbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0