Bokenkät från Jessica

Tänkte lägga in en bokenkät som jag har tagit från Jessica på enlitenbloggombocker.blogg.se

Hoppas att det är okej, Jessica! :)

1. Favoritbok i barndomen?
Jag vet inte, min mamma klassar mig fortfarande som barn men mina favoriter var klassiker som Pippi och Emil Lönneberga.
2. Vad läser du just nu?
Eragon, Funk, Kär, Som om ingenting och Ett litet snedsprång.
3. Vilka böcker har du reserverade på biblioteket?
Systrar i jeans, Jinx, Spotlight, Tiara och Dr. Martens och Break.
4. Dålig bokvana?
Att jag läser flera böcker samtidigt oftast och att jag gör hundöron i bibliotekets böcker..
5. Vad har du för tillfället hemlånat från biblioteket?
Faktiskt bara tre böcker, Funk, Kär och Eragon.
6. Har du en läsplatta?
Jag förstår inte varför man har en digital platta att läsa på när det mest underbara är att känna lukten av nytryckt bok.
7. Föredrar du att läsa en bok åt gången eller flera på en gång (slalomläsning)?
Jag föredrar en i taget men jag läser jämt flera.
8. Har dina läsvanor ändrats sedan du började blogga?
Japp, jag läser minst dubbelt så mycket nu, dessutom tänker jag lite annorlunda när jag recenzerar.
9. Sämsta boken du läst i år?
Jag har bara läst 4 böcker i år än och ingen har varit dålig, sorry.
10. Bästa boken du läst i år?
Vargbröder - Micheal Paver
11. Hur ofta läser du utanför din egen bekvämlighetszon?
Väldigt sällan, faktiskt en sak som jag måste jobba på.
12. Vilken är din läsebekvämlighetszon?
Kärlek, deckare och lite där i mellan, det jag däremot inte läser är fantasy!
13. Kan du läsa på bussen?
Japp, om det inte är snö och hur mycket gropar som helst. Men vanligtvis ja.
14. Vilken är din favoritplats att läsa på?
Antingen fåtöljen, sängen, förresten, bara man har en bra bok så spelar det inte så stor roll!
15. Vad anser du om att låna ut böcker? Regler?
Om jag lånar ut en bok så vill jag gärna ha tillbaka den HEL och precis som den var när jag lånade ut den. Inga hundöron är tillåtna. Dom som inte följer det lånar jag sällan ut till igen..
16. Viker du hundöron i dina böcker?
Inte i mina egna men oftast i låneböcker från bibblan.
antecknar du någonsin i bokens marginaler?
Det är sällan och i så fall så brukar det inte handla om boken.
18. I studierelaterade böcker då?
Det händer
19. Vilket är ditt favoritspråk att läsa på?
Svenska fast om det är en engelsk författare så föredrar jag engelska även fast jag är dålig på att läsa engelska.
20. Vad får dig att älska en bok?
Det ska hända saker regelbundet och jag ska inte kunna släppa taget om den, det är en riktigt bra bok! :)
21. Vad inspirerar dig att rekommendera en bok?
Det är att jag måste upplysa alla andra om den, så att dom också läser den och vi kan diskutera den sen :)
22. Favoritgenre?
Var inte det en fråga däruppe? I alla fall, kärlek och deckare och lite där i mellan.
23. Genre du sällan läser (men önskar att du gjorde oftare)?
Jag läser aldrig, jag menar verkligen ALDRIG fantasy.
24. Favoritbiografi?
Jag vet inte, brukar inte läsa biografier..
25. Har du någonsin läst en självhjälpsbok? 
Kan ha hänt nån gång:)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det är absolut okej!:)

Tog den själv från en annan blogg så!;)

2011-01-14 @ 20:45:14
URL: http://enlitenbloggombocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0