Du äger!



Bok: Du äger!
Författare: Mia Törnblom
Antal sidor: 199
Serie: -
Förlag: Forum

Som unga får vi lära oss att vårda och träna kroppen, äta riktigt, göra läxorna och borsta tänderna. Men själens kondition talas det sällan om. Alltför sällan. Precis som med idrott och hälsa är det något man under uppväxten lägger grunden till för resten av livet, menar Mia Törnblom.

Med humor, övningar och exempel visar Mia Törnblom hur ungdomar kan stärka sin självkänsla och bli bättre på att se sin del i situationer som uppstår i skolan, på fritiden och i kompisgänget. Ett tiotal killar och tjejer i 16-20-årsåldern berättar själva personligt och tankeväckande om sina åsikter och erfarenheter av att sticka ut, gå på nitar och till sist hitta sig själv.

*Text tagen från Smakprov.se*

Jag vet inte vad jag ska tycka om denna bok. Det är ju en handledningsbok för dom som har dåligt självförtroende eller dålig självkänsla. Som sagt så vet jag inte riktigt. Jag kan inte säga att jag tycker om den, å andra sidan har jag inte gjort övningarna i den. Men det har känts onödigt att göra dom för, för mig så är det självklart redan från början vad hon lär ut. Så kanske är det att jag inte behöver läsa den här för att få bra självfortroende eller så är det för att jag inte gillar Mia Törnbloms sätt.  Jag tror det är en blandning. Jag skulle defenitivt rekommendera den till unga människor som har dåligt självförtroende för, för dom funkar det säkert. Men att ha den här boken bara för att läsa, njej, ingen stor idé.

Betyg: Som bok: 7/10, för jag tror att det funkar för andra.
            För mig: 3/10, för jag hade absolut ingen användning för den alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0