Vargbröder



Bok: Vargbröder
Författare: Michelle Paver
Antal sidor: 306
Serie: Han som föddes att möta mörkret, del två heter: Havets fångar.
Andra böcker av författaren: Dark matter och resten av Vargbröder-serien.
Betyg: 9/10

"Tolvårige Torak är ensam, sårad, skräckslagen och måste fly. Hans far ligger död bredvid honom, attackerad av en demon i skepnad av en björn- en demon med kraft att förgöra världen...
Torak har gett sin döende far ett löfte. Han ska söka upp Världsandens berg för att få hjälp att besegra demonen. Hans enda följeslagare är en övergiven vargunge, och tillsammans ger de sig av på en lång och farofylld vandring genom Storskogen."

I den här boken  så får man följa just Torak och hans vargbroder Ulv. Men det som inte står på baksidan är att även Renn, en tjej från Korpklanen, hänger med på resan.

Jag älskar den här boken. Alla saker som händer och hur Paver har fått ihop det. Det är helt otroligt! Ibland är en bok så bra som man nästan inte vill läsa fortsättningen och det här är en sån bok. Även fast jag har läst tvåan en gång innan och vet att jag inte kommer bli besviken så känns det som om man inte vill fortsätta med serien för att den första var sååå bra. Men även tvåan tillhör ju min bokhylla så den kommer jag definitivt läsa också. Enda nackdelen med den här boken är att det händer väldigt mycket dom sista 50-60 sidorna. Nästan för mycket. Men annars så är det här en alldeles lysande bok som man bara måste läsa :)


Kommentarer
Postat av: Frida

vargbröder är en bra serien, men tyvärr tröttnade jag på den vid fjärde boken. Kanske var det väntan till femte, vem vet :)

SVAR: TACK!!! <3<3

2011-01-09 @ 18:14:17
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: Amelie

Kul att du gillar Vargbröder! Jag älskar den serien. Mina favoriter ur serien är nog tvåan och sexan.

2011-01-11 @ 17:08:01
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag äskar Vargbröder-serien! mina favoeriter är nog andra och fjärde:)

2011-01-12 @ 16:03:34
URL: http://enlitenbloggombocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0