Enkät från Fia Filur :)

Det är filmen ”Day after tomorrow” på riktigt och för att inte frysa ihjäl måste du hålla liv i elden. Vilka böcker offrar du till brasan?

Svar: Åh nej!! Jag skulle nog först och främst offra alla mina gamla skolböcker men om det inte räknas på blir det nog Madison Finn-serien som jag äger 5 i.

En person som du gärna vill trycka upp mot väggen och hångla med är på besök. Vilken bok ger du till personen för att impa/komma i stämning/visa hur bäst du är?

Troligtvis så är det Mycket mer än så eller Tillsammans.

 Presidenten/svärmor/Eric Saade/annan valfri person du vill göra gott intryck på hälsar på dig. Vilken bok är så skämmig att du gömmer undan den?

Jag tror inte att jag har någon som jag skämms för, i så fall så är det väl mina gamla böcker jag läste när jag var mindre, men dom skämms jag inte heller över.

Aliens/robotar/en sekt tar över världen och bannlyser alla böcker utom en. Vilken tycker du ska vara den bok som sparas och varför?

Mycket mer än så, eftersom den är så absolutmegasuperbra :)

 Du är ensam med en främmande människa i hissen/sängen/bussen. Vilken bok börjar du prata om för att lätta upp den tryckta stämningen?

För det första så brukar jag inte bara börja prata med en främmande människa bara sådär. Men det skulle väl vara nån känd serie i så fall, t.ex. Twilight eller Harry Potter. Annars så skulle det väl bli nån extraordinärt bra bok.

Din favoritförfattare åker limo/skateboard/pulka förbi dig. Givetvis springer du efter. Vem är författaren och vad frågar du?

Självklart så är det Sarah Dessen och jag skulle fråga om jag kunde få alla hennes böcker signerade och sen fråga hur hon kom på alla bra böcker :)

Din hund/sambo/hyresvärd har slitit ut några sidor ur en av dina böcker. Oh no! Måste fixas! Du skriver själv in det som fattas och använder din egen fantasi. Vilken bok vill du hitta på eget i?

Skulle säga En sannolik historia av Karin Alvtegen och förbättra den lama handlingen :)

Du är på solsemester men det är -10 grader och hagel/skidsemester men snön har smält och du har brutit benet, och du har inga böcker med dig! Ditt resesällskap lånar dig tre exakt likadana böcker men på olika språk. Väljer du den på grekiska, ryska eller finska?

Helt klart den grekiska, även fast jag kan några få ord på finska. Jag väljer grekiska bara för att jag tycker att det är ett himla fint språk och har alltid velat lära mig det :)

Om du måste välja mellan att läsa en bok från början till slut men bara varannan sida, eller från slutet till början kapitel för kapitel. Vilket väljer du?


Från slutet till början kapitel för kapitel, tror att jag skulle klara av att läsa bara varannan sida men det kan finnas avgörande avsnitt på dom sidorna jag missar i så fall.

Jultomten hälsar på dig och säger att det aldrig mer blir någon jul om du inte skriver in dig själv i en bok. Vilken bok vill du vara med i och vad gör du därinne?

Jag skulle nog vara inne i Mycket mer än så och vara en hjälpande hand åt Auden:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0