Ett hål i själen



Bok: Ett hål i själen
Författare: Kjetil Johnsen
Antal sidor: 148
Serie: TRE (del 1)

Två personer hittar en död kropp som kommer flytande i vattnet när dom ska bada. Kroppen är vit, läpparna blå och den är inlindad i plast.

Benedicte, Vilde, Nora och Trine är bästa vänner. Dom håller ihop - jämt. Dom tjuvkikar på deras lärare som dom tycker är dum i huvudet. Gardinerna är fördragna och domser henne ta på sig trosor och behå. Vad har hon gjort egentligen? En av tjejerna ser en kille, han har en tatuering i form av ett K.
Dagen efter dyker det upp en ny kille i klassen, Nick. Nora, som är den försiktiga av dom, blir störtförälskad i honom. Men hon ser något på hans arm som hon sett förut. En tatuering i from av ett K.. vem är han egentligen? Det enda man vet är att den mördade är en av dom fyra tjejerna, men vem av dom?

Detta är den första boken i den långa serien TRE. Och jag måste säga att jag är glatt överraskad över denna bok. Jag gillar det, det är spännande, kärlek och lite småläskigt. I första boken så får man inte reda på så mycket, men det är som sagt spännande och så fort jag hämtat ut tvåan från bibblan så ska fortsättningen läsas! :)

Betyg: 6,5/10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0