Ingen sommar utan dig



Bok: Ingen sommar utan dig
Författare: Jenny Han
Antal sidor: 252
Antal kapitel: 43
Förlag: B.Wahlströms
Övrigt: Recensionsexemplar, tack B.Wahlströms! :)
Serie: Ehm, det är en serie men jag vet inte vad den kallas.., det här är bok 2 :)
Bok innan: Sommaren jag blev vacker
Bok efter: We'll always have summer (eftersom den inte är översatt än)

Kanske ska varna för spoilers, om du inte läst första, gå ner till mina tankar :)

Baksidetext:

Så länge Belly kan minnas har hon tillbringat somrarna i huset vid havet, tillsammans med dom hon håller allra kärast, bröderna Jeremiah och Conrad. Men i år blir det inte så. Förra sommaren hände något mellan Belly och Conrad. Något som sedan förstörde allt. Belly är djupt sårad, men när Conrad plötsligt försvinner är hon och Jeremiah de enda som kan hitta honom. Och allt kan bara ställas till rätta där det en gång började - vid havet.

Mina tankar:

Åh, det här är en så mysig bok! Den är bättre än första, och jag vet inte riktigt varför. Men det blir mer spännande i den här och det känns som att den flyter på bättre. Jag sa ju att den förra var lite tråkig i mitten men det är absolut inte den här, det är liksom "gash, vilken fortsättning!". I den här boken försvinner Conrad och Jeremiah tar kontakt med Belly för hjälp. Medans dom letar (vilket jag trodde skulle vara i stort sett hela boken, vilket det inte är), så upptäcker Belly att Jeremiah är sitt gamla vanliga jag, men kanske lite äldre. Tillslut hittar dom Conrad och då förstår dom varför han stack.

Medans handlingen pågår så får man tillbaka-blickar från hur det var dom andra sommrarna som dom har varit där. Och då märker man att alla tre har en gränslös kärlek till varandra. Hur mycket dom än bråkar så kommer dom på nåt sätt alltid älska varann.

I den här boken så är inte Bellys brorsa med lika mycket som i den första (om man inte räknar med tillbaka-blickarna), och det kan jag tycka är lite synd. För även om boken är bra ändå så saknar jag honom, hans dumma kommentarer till Belly samtidigt som hans ansvarsfulla sida. Men det är inget man tänker på medans man läser utan man rycks bara med. Jag längtar tills jag får läsa trean och se hur historien fortsätter. :)

Men nu är det så roligt att mitt bibliotek inte har den här serien på engelska, så då måste jag köpa boken, vilket tar emot lite, eftersom jag har tvåan på svenska.. Men det kanske är ett måste, eftersom det är så spännande :)

Ja, om du vill ha två enormt mysiga sommarböcker att läsa så är det dessa, dom är söta, mysiga och lagomt långa, båda på ungefär 250 sidor st.


Betyg: 8/10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0