Tretton skäl varför Hannah Baker tog sitt liv



Bok: Tretton skäl varför
Författare: Jay Asher
Förlag: Langenskiöld
Antal sidor: 302

Clay vill inte ens veta av kasettbanden han får på posten i en skokartong. Och han vill absolut inte veta av rösten som är på banden. Hannah Bakers röst. Tjejen i skolan som tog sitt liv för två veckor sedan. Clay börjar lyssna på det första bandet och sakta men säkert får han höra tretton anledningar till varför hon tog sitt liv - och han är en av dom.

Jag vet inte vad jag ska säga om den här boken. Jag känner mig lite kluven efter den. Den är så bra även om det är en stark ämne. Jay Asher har verkligen lyckats med det han ville och ja, det är en underbart bra bok. Man kan verkligen inte slita sig ifrån den! Det tog 3 dagar för mig att läsa den och då läste jag så fort jag fick tid över, vilket var nästan inget första dagen. Men iallfall, om du inte läst den här så är det ett måste!

Betyg: 8/10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0