Twilightsagan - den officiella illustrerade guiden



Bok: Twilightsagan - den officiella illustrerade guiden
Författare: Stephenie Meyer (och hennes gäng)
Antal sidor: 559
Översättare: Emma Svantesson
Övrigt: Tack snälla B.Wahlströms för exemplaret!
Betyg: 6/10

Denna guide består av fyra stora delar.

1: En stor intervju med Stephenie om hennes skrivande, hennes liv och hur hon kom på böckerna.
2: Persongalleri med alla människor - och vampyrer & varulvar - som nånsin varit med i boken.
3: Tidigare opublicerade avsnitt ur böckerna
4: Stephenies låtval till olika stora scener och en sammanfattning om vad som hänt i böckerna, kapitel för kapitel.

Där i mellan är det fan-art, tidslinje när alla (volturi bl.a.) är födda och andra stora händelser innan och efter Kr. Det finns även text om hur alla personer lever tillsammans, gillar eller inte gillar andra släkten och vad dom äter t.ex.

Jag vet inte vad jag ska säga faktiskt. Detta är ju absolut ett måste för alla Twilight-fan som bara älskar Twilight. Jag är en av dom som älskar twilight men jag är inte mer än det. Jag dyrkar inte serien och det känns som att man måste göra det för att gilla det här. Intervjun i början var jätteintressant, man fick ju tips om hur hon har skrivit. Men sen kom persongalleriet och det blir för mycket. Jag tyckte det var jättekul att läsa om Bella, Edward, Jacob, Cullens och Bellas föräldrar. Men Volturi, resten av varulsvklanen och framförallt resten av alla vampyrer - hade jag kunnat klara mig utan. För det var verkligen alla vampyrer. Dom flesta kom jag inte ens ihåg. Men dom opublicerade avsnitten var roliga att läsa och man fick en ytterliggare bild av Twilight. Stephenies låtval var jag faktiskt inte så intresserad av för hon lyssnar bara på låtar jag inte ens vet vad det är för nåt men det var ändå lite småroligt att se hur inspirerande musiken har varit. Jag gillar fan-arten som är jättefin, speciellt en bild på Esme.

Så jag kan bara säga att alla Twilight-fan därute, detta är ett måste för er. För resten, läs den om ni har tid, men eftersom den är otroligt tjock för att vara en guide så är det kanske inte jätteuppskattat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0