Eragon



Bok: Eragon
Författare: Christopher Paolini
Antal sidor: 523 ( 16 cd:s)
Förlag: Bonnier Carlsen

Handling:
När den fattige bondpojken Eragon hittar ett blått drakägg förändras hans liv. I ägget finns drakungen Saphira, och Eragon och Saphiras öden vävs samman för alltid.

(text tagen från Smakprov.se)

Mitt betyg:
Asså jag brukar inte gilla fantasy, brukar säga att jag är en fantasy-hatare men denna... denna bok var.. fantastisk, underbar, ja, jag bara älskar den! :)
Det är inte den bästa bok jag läst men det har gett mig insikt i fantasy-hyllan, så härmed erkänner jag att jag inte är en fantasy-hatare längre :)

Betyg: 7/10

P.S. Svara gärna på frågorna i förra inlägget, är fortfarande för osäker för att göra det. Dessutom så kan det vara bra att veta (eller kanske inte :P) men jag hade missat en skiva i Eragon-fodralet så jag har missat slutet, tänkte åka till min kompis och läsa det eller något :P Sen vill jag bara säga att jag skriver ljudböcker som vanliga för det blir mycket enklare när jag ska räkna ihop i månads-sammanfattningarna, eftersom jag inte lyssnar på så mycket :) D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0