Här ligger jag och blöder



Bok: Här ligger jag och blöder
Författare: Jenny Jägerfeld
Förlag: Gilla Förlag
Antal sidor: 252
Övrigt: En julklapp jag fick i julas :)

Handling: 

"Klockan var kvart i ett torsdagen den tolfte april, dagen för den internationellt inbillade olycksdagen, och jag hade just sågat av den yttersta toppen av min vänstertumme med en elektrisk sticksåg."

Maja skulle aldrig skada sig själv, aldrig avsiktligt som folk verkar tro. Ska man inte få såga av sig en tumspets utan att alla börjar oroa sig? Det vill säga, alla utom Majas mamma. Tvärtom är det Maja som oroar sig för henne.
På en fest hon inte är inbjuden till träffar hon tjugoåriga Justin, en superverbal bilmekaniker med rosa byxor, som får henne att glömma allt om frånvarande mammor och avsågade tummar. Men sen läser Maja ett mejl som inte är till henne, ett mejl som gör ondare än alla sticksågar i världen.


Mitt betyg: Jag vet inte riktigt vad jag tycker. Det är en ganska speciell handling, börjar med en avskuren tumme och fortsätter med en forsvunnen mamma. Ja, jag vet inte. Jag kan inte säga att jag tyckte den var jättebra, för det tyckte jag inte, men samtidigt så var det nåt som gjorde så jag inte kunde släppa den. Jag vet inte vad det var riktigt. Så detta betyget får stå oklart tills vidare tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0