Förlåt Elina


Bok: Förlåt Elina
Författare: Sofia Nordin
Antal sidor: 190
Betyg: 5/10
Serie: -
Andra böcker av författaren: Det händer nu och Natthimmel.

"Helst skulle jag vilja ringa till Elina, men det kan jag inte gärna göra så här dags. Dessutom brukar det alltid vara Elina som ringer. Eftersom hon har flera andra som också vill vara med henne är det enklare att hon hör av sig när hon inte är upptagen. Jag kan ju inte bestämma att hon inte ska vara med sina andra kompisar, även om jag skulle vilja det ibland. Då det har helt enkelt blivit så att jag är den som väntar och hon är den som ringer."

Evelinas enda och absolut bästa vän är Elina, som hon får vara med när Elina har lust. Men en dag ringer Cecilia, och Evelina får en ny sorts vän. Till slut kan hon till och med avvisa Elina. Men vem sviker egentligen vem?

Ja du, det här var en lite speciell bok. Det var svårt att komma in i den men ändå blev jag fast tillslut. Nåt var det med den som gjorde att jag inte kunde släppa taget om den men jag kan inte riktigt säga vad. Om jag själv var Evelina skulle jag ha dumpat Elina på en gång. Jag skulle aldrig vilja vara en kompis som man bara ringer till när man inte har bättre för sig. Ett bra ämne men texten håller inte riktigt för det starka ämnet. Och dessutom var slutet lite konstigt. Nja, jag vet inte riktigt, det är en helt okej bok som ändå är läsvärd och även fast jag inte vet vad det var, så höll den mig fast till sista sidan.

OBS! Utläst 2010 :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0