Just Jealous

Hej!

Elly är kär. Hon har gillat Carl så länge hon kan minnas. När han börjar dejta den nya tjejen i skolan tror hon att det bara blir en vanlig små-flirt. Men det är det inte. Så nu måste Elly ta problemen i sina egna händer.


Just Jealous är en bok som beskriver den otroligt mäktiga känslan svartsjuka. Elly använder den väl bara för att få Carl. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om den här boken.Det här var den första boken jag läser på engelska, vilket gick förvånansvärt bra.  Anne Cassidy skriver bra och att läsa på engelska ger en helt annan känsla än om man läser på svenska. Men ändå så skulle jag viljat läsa just den här boken på svenska. Omslaget var roligare och jag gillar faktiskt svenska titeln Besatt mer. Ja, en bra bok, en jättebra bok. 5/5:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0