Känslan av att hoppa

"Du vet inte vem jag är, men jag skriver till dig ändå. Jag har ingen annan att prata med. Ingen jag kan prata med på riktigt. Bara nån som du kan klara av det jag ska berätta.

Två månader innan Lisen ska ta studenten händer en tragedi på hennes skola. En kille tar sitt liv. Lisen börjar skriva brev till honom. I breven berättar hon om det känslor och tankar som gömmer sig längst inne i henne. Det handlar om blyghet, rädsla och om livet som ibland kan kännas mer skrämmande än döden. Hudlöst och nära om en livsviktig månad när allt ställs på sin spets"

Känslan av att hoppa är en bra, viktig bok som är mer än läsvärd. Men som jag sa i ett tidigare inlägg så var det för mycket text. Jag hade hoppats på dom här tre, fyra raderna som det var i Ett litet hål i mörkret. Men icke, nej, det var det inte. En jättebra bok men inget som passande mig direkt. Ingrid Olsson är en bra författare men jag fastnade för den korta texten som beskrev så mycket även fast den bara var några få ord. Så nej, den här boken blev jag lite besviken på faktiskt. En 3/5.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0