Rosa, tusen mil från dej till mej



Bok: Rosa, tusen mil från dej till mej
Författare: Johan Unenge och Måns Gahrton
Betyg: 4/5
Antal sidor: 137
Serie: Rosa och en kille som heter Ville  Rosa
och du och jag och hela världen
Andra böcker av författarna: Hotell gyllenen knorren och Berts dassdagböcker

Det här är andra boken i serien och Rosa fortsätter öva på gitarren, och hon skriver låtar hela tiden. Mest inspiration får hon när hon är olyckligt kär. Och det är hon ju ganska ofta. Det är tur att hon har Ville, de är ju bara kompisar. Eller? I den här boken så blir Rosa helt galet kär i Diego, den spanska popstjärnan som ska komma till Sverige. Såklart måste Rosa ha en biljett! Men allt blir inte som hon har tänkt sig när hon väl är där.

Den andra boken gör mig inte besviken och även den här boken har jag läst förut. Men det är småroligt att få höra när Rosa inser att Diego inte är något att ha, att hon faktiskt har svikit Ville och att det är hon som har ställt till med allt. Rosa klarar sig alltid och även fast det är en ganska kort bok och den nog inte har någon djupsinnig sak att säga så ger det mig ändå lite hopp. För ibland är vi för uppstressade i vår vardag för att inse att allt ordnar sig, det gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0