Ursäkta att man vill bli lite älskad



"Välkomna ska ni vara till livet med Nora Jonasson! Här älskar man människor som inte älskar tillbaka. Här pluggar man till prov man ändå misslyckas på. Här blir man bjuden på fester men orsakar istället katastrofer på balkonger. Här är man vän med vänner som plötsligt tycker att man är ett riktigt svin. Här tror man att man är på ett visst sätt men så är man tydligen inte det."
Tänk att det kan vara så svårt, livet. Fast Nora har det egentligen inte så förfärligt. Inte skär hon sig i armarna eller stoppar fingrarna i halsen, men ändå känns det som om hon inte duger, inte är tillräckligt smart, snygg, smal, cool.

Det här var en lite speciell bok. En bok som jag faktiskt fick tvinga mig igenom för att läsa klart. Synd, jag hade förväntat mig vääldigt mycket av den här boken. Men en ren besvikelse, jag brukar säga att man ska alltid ge en bok en andra chans, inte bara dömma den på dom första sidorna. Den här boken blev bra dom två sista sidorna. Det är så synd att det ska ta 243 sidor innan en bok blir bra. Nej, det här var ingen hit hos mig även fast jag skulle vilja. Tyvärr men en 1/5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0