Svarta vingar

(försökte fixa bild men det gick inte)

Svarta vingar
David Almond
248 sidor
4/5

Den varmaste sommaren någonsin.
En övergiven baby.
En tonåring på flykt.

Först hittar Liam kniven. Sen föjler han och Max efter den flaxande kajan och hittar något mycket värdefullare. Det blir en sommar Liam aldrig kommer att glömma. En sommar då vänskap sätts på prov och då gränserna mellan gott och ont tänjs.

Den här boken var som en dikt. En lång dikt med fina små ord som bara fanns där. Det enda jag kan irritera mig på är att nästan varje mening börjar med jag. Jag gjorde det. Jag började göra det. Jag... och så vidare. Men samtidigt funderar jag på om det inte är meningen. Då blir det lite mer som en dikt kanske. Inte vet jag. Boken var i alla fall bra, mänsklig och som en lång dikt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0