Drömjobbet



Bok: Drömjobbet
Författare: Laura Dower
Antal sidor: 152
Serie: Madison Finn (det här är del 5)
Övrigt: En bok jag köpte när jag var mindre :)

Ur Madison Finns anteckningar:

Det är svårt att vara rättvis. Är jag rättvis mot mamma? Hon som försöker vara snäll, lagar mat, går ut med min hund och låter mig jobba som volontär. Tackar jag henne för det?

Thanksgiving närmar sig och ingenting verkar bli som Madison vill. Ska hon verkligen behöva fira en sådan stor familjehelg med bara sin mamma? Eller ska hon åka till pappa? Åh, vad hon önskar att de aldrig hade skiljt sig!

Som tur är får Madison möjlighet att hjälpa till på ett djurhärbärge och tycker ändå att tillvaron är ganska bra. Men alltid ska något krångla. Madisons vänskap med Emilio sätts på hårda prov när de ska göra ett skolarbete tillsammans. Hur ska Madison ta sig igenom lovet utan att bli galen?

Ännu en Madison Finn-bok. Och även fast det inte är det bästa jag läst, så är dom mysiga. Boken i sig har egentligen inte mycket till handling utan det är bara under Thanksgiving-helgen. Men den här - precis som Stackars mig - är mysig och även fast jag inte kan säga att jag känner känslorna och karaktärerna är sådär toppenbra, så är det ändå en helt okej bok. Men troligtvis hade jag uppskattat den mer när jag var mindre.

Oj, vad konstigt det blev nu men ja, hoppas ni fattar :)

Betyg: 6/´10


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0