The carrie dairies



Bok: The Carrie Diaries
Författare: Candace Bushnell
Antal sidor: 428
Serie: The Carrie diaries? Vet att det finns en tvåa i alla fall.
Förlag: Raben&Sjögren

Möt världens mest kända Carrie som tonåring. Hennes uppväxt har hittills varit ett stort frågetecken. Nu får vi äntligen veta allt! The Carrie Diaries är den första boken av två om Carrie Bradshaw, känd för miljoner människor som huvudpersonen i Sex and the City. Carrie - en småstadstjej som längtar till New York - ska just börja andra året på high school. Tills nu har hon varit supertajt med sina tjejkompisar, men så gör Sebastian Kydd entré och allt ställs på ända. Med karaktärer som sätter sig direkt är The Carrie Diaries historien om hur en helt vanlig tjej blir självständig och hur hon utvecklas till en skarp skribent. Vi får träffa hennes familj, lära känna hennes bakgrund och vi får veta hur det gick till när hon började skriva.

Åh, vad jag gillar den här boken. Och åh, vad jag är glad att jag läste den. Jag har aldrig någonsin varit intresserad av Sex and the city, men självklart har jag sett några avsnitt. Och även fast jag inte var övertygad då så gör den här boken att man vill se serien!

Det är en ganska lång bok för att vara i pocket, men det gör inget. För det händer nya saker hela tiden och så fort man tror att Carrie ska få lite lugn å ro så händer det ännu en grej. Och jag gillar det så! Äntligen en non-fiction som faktiskt har händelser boken igenom. Och jag känner igen mig, åh vad jag känner igen mig! Och jag gillar att följa Carries spännande liv och hennes alla tankar som går runt.

Och slutet, det slutar så spännande att man bara vill kasta sig över nästa bok! Det är verkligen så himla spännande! (eller så är det bara jag) Så ja, jag bara stordiggar den här boken!

Jag säger bara läs den här och du blir kär! :)

Betyg: 9,5/10

Och ett stort tack till Raben&Sjögren som skickade boken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0