Dash och Lilys utmaningsbok

image description

Bok: Dash och Lilys utmaningsbok
Författare: Rachel Cohn & David Levithan
Antal sidor: 305
Serie: -
Förlag: X Publishing

Mellan de bekanta bokryggarna i favoritbokhandeln hittar Dash en röd anteckningsbok. Han öppnar den.
Och sedan gör han precis vad den säger åt honom att göra.

Redan efter första sidan var jag fast! Helt otroligt underbar bok! Jag kan nog inte ens beskriva hur himla bra den här var utan ni får helt enkelt bara läsa den själv.

Okej, jag ska försöka lugna ner mig. Boken börjar med att Lily har tråkigt, hennes föräldrar är bortresta och hennes bror är enbart upptagen med sin pojkvän. Men när hon ber sin bror om hjälp så hittar han på idén med att lämna en anteckningsbok i bokhandeln. Hon är lite feg men tar steget ut och lämnar den på Strand.

Det fortsätter sedan med att Dash hittar den, mitt blad bokryggarna. Han öppnar den och antar utmaningen som står där i, och det är där boken tar fart.

Jag måste börja med att säga vilka absolut underbara karaktärer det är i denna bok! Åh, jag älskar varenda en! Boomer, Mark, Dash, Lily, Fru Basil.E och alla övriga. SÅ UNDERBARA! Jag skulle vilja träffa varenda en i verkligheten och höra deras åsikter i vissa frågor. Dom är väl utarbetade och det finns inte ett hårstrå som jag skulle vilja ändra med dom.

Handlingen då. Den är också helt underbart bra! Jag kan inte fatta hur två personer kan skriva såhär bra tillsammans. Och just det faktum att dom har mejlat medan dom har skrivit, ja, helt otroligt. Boken går längre och längre fram för var sida och det var inte en enda sida som jag ville ändra på. Hela boken är fantastisk! :)

Ja, och den här boken tog lite tid att läsa och det var inte för att den var seg utan för att jag inte ville att den skulle ta slut. Jag drog ut så mycket som möjligt på den men igår blev den utläst.

Behöver jag ens skriva vad den får för betyg? :P

Betyg: 10/10


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0