Hur ska man fråga?, när?, varför?, om man inte får, hur gör man då? Kan man fråga ett förlag om två böcker samtidigt?

Hej!
Jag vet att min rubrik är vääldigt lång men jag vill ta upp en sak som jag tycker har blivit ganska viktig. Det handlar om recensionsexemplar. Själv har jag mailat förlag och frågat, (vilket jag började med för ungefär en vecka sen och dom böckerna som jag frågade om har inte blivit tryckta än), i alla fall, ska man fråga tycker ni? Eller är det oförskämt? Skriv gärna vad ni tycker för det är en seriös fråga. Själv tycker jag såhär:
Självklart ska man fråga om recensionsexemplar, jag tycker att det är rättvist att man får en bok om man gör reklam för förlaget på bloggen senare. Det jag tyckte var lite roligt när jag gick in på ett förlags sida och kollade om det gick att beställa recensionsex så stod det att även fast man skulle vilja ha flera böcker så skulle man helst inte beställa alla samtidigt, för då kom det misstankte om att man beställde till julklappar, vilket hade hänt tidigare. Jag började skratta direkt, den tanken skulle aldrig dyka upp i mitt huvud! :) Ja, det är lite vad jag tycker om recensionsexemplar, vad tycker ni?

Två saker till, för det första: jag skrev till "Du äger" på min lista över lästa böcker och insåg att jag inte har recenzerat "Amors pilar" här på bloggen, vilket är fortsättningen på "Öppna ditt hjärta". Det tycker jag är skandal och det kommer ske ändring på det så fort som möjligt :)

För det andra: Just nu läser jag massor olika böcker men jag har bara skrivit en uppe i hörnet och det är Matilda som snart är utläst:)
Böcker jag läser nu:
  
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Alltså, jag tycker också att det där är svårt. Värst är nog liksom om man frågar och sen så får man ett blankt nej, hur kul är det liksom..

2011-01-30 @ 17:05:18
URL: http://bookshelf.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har aldrig frågat om rec.ex. Det skulle bli en sån stor press på att läsa den så fort jag fått den då. Jag vill kunna välja vilken bok jag är sugen på att läsa. Däremot har jag blivit kontaktad av ett förlag en gång, och då tackade jag ja. Då känns det som att förlaget verkligen vill att jag ska recensera deras bok. Det blir mer uppskattat liksom. Men jag har funderat på att be om rec.ex. Så vi får se :)

Övergivna är så superduperbra!

2011-01-31 @ 20:45:40
Postat av: Nea

Det vra Nea btw ;)

2011-01-31 @ 20:46:38
URL: http://boknea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0