Stackars mig



Bok: Stackars mig
Författare: Laura Dower
Antal sidor: 174
Förlag: B.Wahlströms
Övrigt: En bok jag köpte när jag var mindre
Serie: Madison Finn

Madison Finns anteckningar

Dagens insikt: Jag kommer aldrig att bli en av de coola i skolan. När jag ser de andra på scenen undrar jag vad som är verkligt och vad som inte är det. Folk kan vara så falska. Till och med sådana man trodde att man kände.

När sjuorna ska sätta upp musikalen Trollkarlen från Oz förändras stämningen på skolan. Madison Finn har sådan scenskräck att hon ber om att få bli scentekniker och jobba med kulisser och rekvisita i stället för att sjunga eller dansa. Fast när hon ser sin bästa kompis och sin värsta fiende sjunga och skratta tillsammans på scenen undrar hon om hon har valt fel...

Jag gillar den här boken. Den är liten, smal och händig. Rolig och alldeles lagom att läsa en dag ute i solen. Fast jag sörjer lite att jag inte har läst den här (och resten av Madison Finn-böckerna jag har) när jag var mindre. För då hade jag nog uppskattat dom lite mer. Men det betyder inte att jag inte uppskattar dom nu, för ibland tycker jag att det kan vara lite skönt att ha en bok där inte allt är så allvarligt hela tiden.

Ja, läs den om du har en sommardag över, för det är den värd :)

Betyg: 7/10


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0