Sommaren jag blev vacker



Bok: Sommaren jag blev vacker
Författare: Jenny Han
Antal sidor: 250
Antal kapitel: 46
Orginaltitel: The summer I turned pretty
Förlag: B.Wahlströms
Övrigt: Lånad

Baksidetext:

Jag säger: Händer det här verkligen på riktigt? Och så som han ser på mig förstår jag att svaret är ja. At det alltid har varit ja. I det ögonblicket känns det soim om det inte finns något annat än det ordet. Allt som hände i somras, och alla andra somrar innan dess, har lett fram till det här.

Sommarlov. Äntligen frame vid havet. Huset är sig likt, stranden också. De två familjerna är samlade igen. Belly har längtat efter att få återse sina barndomsvänner, bröderna Jeremiah och Conrad. Men den här sommaren - den speciella, skimrande sommaren - kommer saker att förändras.

Mina tankar:

Det här är en bok som är en mysig sommarbok. Den blev lite seg i mitten men den sista fjärdedelen var så spännande så jag ville bara byta sida. Ja, jag gillar både Jeremiah och Conrad och deras personligheter. Allra bäst är Belly och hennes tankar och kärlek till bröderna. Sommaren jag blev vacker är även en bok som tar upp allvarliga ämnen samtidigt som det finns ögonblick att skratta mitt i det bersvärliga. En mysig bok helt enkelt. :)


Betyg: 7.5/10

Kommentarer
Postat av: Pia

jag har planerat att läsa den där boken jättelänge nu X) måste nog ta och göra det snart ^^

2011-06-26 @ 14:15:28
URL: http://bookrelated.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0