Hål i huvudet - Jenny Jägerfeld

Bok: Hål i huvudet
Författare: Jenny Jägerfeld
Antal sidor: 368
Förlag: Natur & Kultur (men Gilla Böcker gav ut den i ny form 2010)


Minou är tjugotre år och på kollisionskurs med hela världen. Hennes pojkvän Isak har dumpat henne via kassettband och kvar i den skitiga lägenheten på Söder finns bara tystnad. Minou är trött på sig själv, trött på livet, trött på att ingenting någonsin fungerar som det ska. Det känns som om hon har ett hål i huvudet där alla fina och intelligenta tankar rinner ut likt finkornig sand, medan de hemska och fula stannar kvar eftersom de är stora som jordkokor.

För att komma undan Stockholm och Isak sticker Minou till Spanien. Kanske ska hon hitta någon mening med alltihop där, eller åtminstone komma på ett sätt att vakna utan minnesluckor från kvällen före.


Detta är Jenny Jägerfelds första bok men det är den andra jag läser av henne. Och jag håller fast vid att hennes böcker är speciella, väldigt speciella.
Jag läste en liten del i början av boken i julas och jag har förskönat det minnet tror jag. För nu var den inte alls lika bra som jag mindes den. Även fast jag inte läste den delen nu så läste jag ändå 3/4 av boken och nej, jag gillar det inte. Och jag vet inte, det kan hända att den här är bättre än Här ligger jag och blöder men jag vet inte. Båda böckerna har gjort att jag inte vet vad jag tycker. Så nej, det här är ingen hit hos mig.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag gillade inte heller denna bok, men "Här ligger jag och blöder" är en favorit!

2011-05-21 @ 16:51:00
URL: http://filo-sofie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0