P.S. Jag älskar dig



Bok: P.S. Jag älskar dig
Författare: Cecelia Ahern
Antal sidor: 445+intervju med författaren
Förlag: Bazar
Serie: -

Somliga väntar ett helt liv på att hitta sin självsfrände, men inte Holly och Gerry. De avslutar varandras meningar, och inte ens när de bråkar kan de låta bli att skratta. Tillsammans med släkt och vänner lever de lyckliga i Dublin; vardagen flyter på i full fart och världen ligger öppen. Tror de.

Så händer det otänkbara. Ett par månader före Hollys trettioårsdag dör Gerry efter en kort tids sjukdom. Hon förlorar sin bäste vän, mannen hon älskar. Han kan aldrig komma tillbaka. Men ändå gör han det..

Tre månader efter Gerrys död dyker hans sista gåva till Holly upp. "Listan". I tio brev, ett för var och en av årets återstående månader, lotsar han Holly genom sorgen och visar henne hur livet trots allt rymmer både tårar och skratt. Varje brev avslutas med orden "P.S. Jag älskar dig".

Det här är en lång bok. Eftersom jag började skolan när jag läste denna, så fick den inte alls den tiden som den borde ha fått. För det är en sån vacker, känslosam bok som gör en varm inuti. Förutom det, så har jag nästan bara gott att säga om den. Det är en underbar historia även fast den innehåller mycket sorg. Man längtar själv till nästa månad (i boken alltså) så att Holly får öppna nästa brev. Varje brev är ett nytt äventyr och breven är som Hollys heliga bibel så länge dom finns.

Jag gillar handlingen och jag tycker om karaktärerna. Alla känns genomtänkta och efter ett tag känns det precis som att man vet vad dom ska svara på nästa fråga. Men på ett fiffigt sätt så skriver författaren ett annat svar och det svaret känns ännu mer rätt. Det är en helt otrolig historia för att vara skriven av en 21-åring, det är nästan så man undrar ifall hon har upplevt något liknande själv för det känns för otroligt att bara komma på det i fantasin.

Så om du vill ha en bra, underbar bok som är en bladvändare så ska du ta tag i denna.

Betyg: 8/10

Stort tack till Bazar som skickade denna underbara bok till mig! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

2011-10-11 @ 20:26:04
Postat av: mii (BooksULike)

Hej! är inte direkt personen som kommenterar, men har följt din blogg ett tag!

Verkar verkligen RIKTIGT bra! :DDD<3



Btw; har jag blivit ganska inspererad av din blogg och har bestämt mig för att starta en blogg själv! Kan du snälla kolla in den?

2011-10-11 @ 20:27:05
URL: http://booksulike.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0