Välkommen hem



Bok: Välkommen hem
Författare: Johanna Lindbäck
Antal sidor: 345
Förlag: Raben&Sjögren
Andra böcker av författaren: Tänk om det där är jag, Min typ brorsa & Saker som aldrig händer.

Sara är tillbaka i Luleå efter ett gymnasieår i London. Tillbaka till allt hon lämnat och saknat. Vännerna, familjen och, inte minst, Mattias som hon dumpade innan hon åkte iväg. Mattias är tvillingbror med Bella, en av Saras bästa kompisar. Hon hade hoppats på att allt skulle vara glömt och förlåtet när hon kom tillbaka, men de verkar båda göra sitt bästa för att undvika henne.
På jujutsun lär Sara känna Adrian, som är sjukt irriterande. Ändå blir allting roligare när han är med. Sara har svårt att släppa Mattias, allt med honom är så välbekant. Om Adrian vet hon nästan ingenting. Men när Sara måste välja mellan dem, är inte valet så enkelt som hon först trodde ?

För det första måste jag säga: J.A.G. Ä.L.S.K.A.R. D.E.N.N.A. B.O.K. Okej, det där kanske var lite överdrivet men helt ärligt, den här boken måste du läsa! Jag fastnade direkt för första sidan och jag kände igen mig i varenda ord. Lindbäck skriver så målande och åhh, jag är kär i den här boken tror jag. Så himla fin och på något sätt väldigt poetisk och helt underbar. Jag har inget negativt att säga om denna bok utan den här helt enkelt en av dom bästa jag läst! Skulle väldigt gärna se den som film, det skulle vara toppen! :)

Betyg: 10/10

Stort tack till Raben&Sjögren för detta underbara exemplar! :)

Kommentarer
Postat av: Amelie

Vill så gärna läsa den här! Ska försöka få tag i den så fort som möjligt :)

2011-09-15 @ 22:53:42
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0