Gossip girl - Ni vet att ni älskar mig



Bok: Ni vet att ni älskar mig
Författare: Cecily von Zeigesar
Antal sidor: 221
Förlag: B.Wahlströms/Damm förlag
Serie: Gossip girl, del 2
Nästa del: Allt och lite till

Baksidetext:

Det är dags att skicka in ansökningar till college. Att inte ansöka till The Ivy League är inget alternativ och att inte komma in skulle vara en total förnedring. Men jag vet några tjejer som inte låter pressen påverka dem. Ingen vill ju börja på college som oskuld.

Gossip girl. Ja, vad ska jag säga? Gossip girl är ju liksom Gossip girl. Och för mig så är det bra, riktigt bra. I alla fall teveserien...

När det kommer till bokformat och Gossip girl så blir jag besviken, nästan alla karaktärer antingen dricker, röker och tar droger. Det är inte så Gossip girl är för mig, utan för mig borde det vara det där rikemanslivet där dom får röka och dricka men ändå är lite smarta och inte gör det hela tiden. Men så är inte böckerna och det får jag väl helt enkelt acceptera.

Annars så tycker jag om handlingen om att alla karaktärer är ihopsnurrade med varandra och det finns gömda intriger överallt. Jag tycker om dom flesta karaktärer även fast dom ibland bara är insnöade på samma spår och inte utvecklas.

Men jag har ju ändå en speciell relation till Gossip girl och den förstörs inte av böckerna enbart för att det är för mycket alkohol och droger i även fast det drar ner avsevärt mycket från betyget. Det är en väldigt lättläst bok och när man inte har så mycket till läslust eller inte så mycket att läsa så tycker jag att man kan läsa dom här. För dom är ändå värda i alla fall 1 läsning. :)

Betyg: 5/10

Tack så jättemycket B.Wahlströms för exemplaret! Det betydde jättemycket för mig, tack! :)



Kommentarer
Postat av: Felicia

Frågestund på bloggen, kika gärna in och lämna en liten fråga! :D

2012-02-05 @ 13:31:19
URL: http://feliciasboktips.blogspot.com
Postat av: Elsa

Älskar Gossip Girl. Kram på dig!

2012-02-08 @ 17:07:21
URL: http://www.eelsus.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0