Sommarlov. Böcker. Prat.

Ulrik Munther är en såndär människa som genom sina låtar gör mig glad.
 
Jag har exakt 140 böcker i min bokhylla. 140 böcker i olika format, språk och teckensnitt. 65 stycken olästa. Är inte det helt underbart? Vädret här är inte alls så roligt just nu, uppehåll, blåst, inget såntdär väder som man vill gå ut i precis. Varje dag sover jag till minst 9 (läs 11) och jag äter inte frukost förens ja, halv två, halv tre, nåt sådär. Jag brukar ändå somna runt tolv, ett på kvällen. Under mina dagar så "sommarjobbar" jag hemma genom att tvätta, ta hand om disken och ja, hushåller hushållet alltså. När jag inte gör det så kollar jag en del på Gossip Girl också, nu är jag på skiva 8 av 22, också helt underbart. Om vädret tillåter så sätter jag mig även gärna ute på altanen med en bok och lite musik i hörlurarna. Det är alltid avkopplande. Vissa dagar så äventyrar jag även till bibblan, och där skulle jag kunna vara i evigheter. Men det är jag inte, för nån måtta på boktittande, boksuckande och boktrånande får det faktist vara. Annars så tycker jag om att skriva mycket. Ibland novell-liknande, ibland på min "bok", ibland kåseri-liknande. Funderande är något jag ägnar mig en del till också. Inte vilka funderingar som helst alltså, utan vilken bok jag ska välja sen, eller när det är en bok jag längtat efter länge ges ut. Ibland funderar jag även på hur en bok skulle kunna vara om man bytte bara en pytteliten sak. Helt annorlunda. Annars så kan jag även fundera på rätt konstiga saker. Till exempel vad en pizzabagare äter till lunch. Ja, det är sådant jag funderar på på mitt sommarlov. Jag har nog för mycket fritid.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad mysigt det låter! Nu blev jag också otroligt sugen på att bara ta det lugnt och inte göra så mycket förutom att mysa:)

2012-07-11 @ 14:30:30
URL: http://bookshelf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0