Lögner



Bok: Lögner
Författare: Sara Shephard
Antal sidor: 223
Förlag: B.Wahlströms
Serie: Pretty Little Liars

Mystiska meddelanden från signaturen A sprider skräck i det forna tjejgänget. Vem vet allt om dem? Även deras intimaste hemligheter! Kan det vara Alison, vännen som försvann spårlöst från det där pyjamaspartyt för tre år sedan.

Alla har något att dölja men speciellt high school-tjejerna Spencer, Aria, Emily och Hanna. Till synes oskyldiga flickor, men skenet bedrar.

Se bara på Spencer som går bakom ryggen och strular med syrrans pojkvän. Aria som fantiserar om sin lärare. Emily som har pojkvän men faktiskt är galet kär i den nya tjejen på skolan. Och Hanna som använder så fula knep för att hålla sig i form.

Men den mörkaste hemligheten bär de gemensamt. Hur vet jag det?

Eftersom jag vet allt om vilka dåliga flickor de var, hur hemska de egentligen är, och alla mörka hemligheter de dolt. Och gissa vad?

Jag tänker berätta.

A

Detta är chic-lit på hög nivå. Det handlar som sagt om fyra tjejer som alla har en sak gemensamt. Alison, tjejen som försvann för tre år sedan. Man vet inte vem det är som berättar, bara att det är signaturen A.

Jag tycker om den här. Lättläst, lite rolig och sådär skönt avslappnad läsning som gör att man kan läsa den även fast man inte är på humör. Det är spänning igenom hela boken och Sara Shephard gör det bra som får till det. Alla fyra tjejer har hemligheter sedan deras kompis Alison försvann, och jag tycker om alla olika sorters hemligheter i denna bok. På något sätt så blir det väldigt bra i och med dom. Ja, jag har inte så mycket mer att säga om denna utan jag tycker bara att du ska läsa den om du har tid, för det är en bra, lättläst bok med spänning genom hela boken.

Just det, jag kommer definitivt läsa nästa del i denna serie, väldigt bra! :)

Betyg: 8/10

Tack till B.Wahlströms för exemplaret! :)


Kommentarer
Postat av: Anna - Boktycke

Jag gillade först också serien, men jag tyckte inte handlingen höll efter fjärde boken. Den är dock mycket spännande fram tills dess.

2012-03-03 @ 18:49:26
URL: http://boktycke.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0