Världen är elak


Bok: Världen är elak
Författare: Pia Olofsson
Antal sidor: 93 (endast del 1 dock)


”Året är 2107
Världens länder har slutat lita på varandra -
ett tredje världskrig tar sin början.

Sverige har tagit ett extra steg i utvecklingen och landet skyddas numera av mänskliga vapen med krafter som mänskligheten tidigare aldrig varit kapabel till att skapa.
Det är när ett ännu större hot än de någonsin kunnat vänta sig tar sig in över gränserna runt landets kuster, och en brutal attack mot högkvarteret sätter deras säkerhet på prov, som drastiska åtgärder måste dras.
Adrian, en stolt ung landsbeskyddare som innerst inne plågas av skulden för hans väns död, utser sig frivillig till att ta sig in till fiendelandet och rädda de som blivit kidnappade. Med sig har han en trupp modiga vänner, och en man som Adrian misstänker har något att göra med attacken mot Sverige.”


Denna bok är skriven av ingen mindre av Pia och jag är superimponerad av henne. Jag läste ut boken igår och jag tänker fatta mig kort men koncist om den.

Genom hela boken så finns det en spänning som gör att man bara vill vända sida och fortsätta läsa. Alla karaktärer, verkligen alla, är väl uttänkta och känns väldigt trovärda i handlingen. Handlingen är supermegabra och jag förstår inte hur man kommer på allting! Boken har också ett litet djup med familjesorg och känslor som gör att man fastnar ännu mer. Det enda jag kan säga som jag tänkte på var en liten del av språket. Vissa ord var felstavade och hade någon bokstav som inte skulle vara där. Då får man ändå tänka på att den inte är publicerad via något förlag och korrekturläst. Annars kan jag inte säga annat än ett stort GILLA på denna bok. Jag vill såhääääääääär gärna läsa del 2!! :D

Pia, du inspirerar mig till tusen och jag har nog hittat min nya idol i dig! Tack för att du finns i denna värld! ^^


 


Kommentarer
Postat av: Pia

haha, nämen söta du! ^^ Tack så hemskt mycket för detta :D Jag är verkligen lättad att du och så många andra uppskattade den här boken, och jag är så lycklig över att ha kunnat inspirera någon, eftersom att det var ett av mina främsta mål med det här projektet.

haha, Jag har också märkt mina egna stavfel och det är ju lite pinsamt, men som du säger, det är ingen som riktigt korrekturläst boken :)



Hoppas du kommer gilla Del 2 lika mycket ^^ Den kommer ut i sommar någon gång :D Jag kommer lägga upp din recension på hemsidan antagligen på måndag, eftersom att jag behöver min pappas dator för att kunna göra det, och han är inte hemma X) Men jag kommer inte glömma bort det ;D Kraaaam!! Och tack igen! <3

2012-05-05 @ 14:53:23
URL: http://bookrelated.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0