Ang. TFIOS

Hej på er!
 
 
Förra veckan kom denna trailer till TFIOS ut (vilket jag tror att alla vet vid det här laget) och självklart kollade jag på den. Jag hypade och grät en liten skvätt och så kollade jag på den igen, igen och igen. Den var SÅ fin. SÅ underbar. Men det fick mig även att tänka lite. 
 
Det var länge sen jag tyckte om en bok så mycket som jag tycker om TFIOS. Jag kommer fortfarande ihåg varje detalj i den boken och jag älskar den av hela mitt hjärta. Sist detta hände var nog 3 år sen när jag läste Sarah Dessen för första gången. Det som däremot inte hänt med mina andra absoluta favoritböcker är att dom har inte blivit filmer efteråt. Och dom har definitivt inte blivit filmer så snart efter att jag läst boken. Och detta gör mig lite, jag vet inte, obekväm. För jag menar, tänk om filmen inte är lika underbar? Tänk om filmen förstör boken för mig?
 
För självklart har jag extremt höga förväntningar på filmen och det tycker jag inte är så konstigt eftersom boken var så extremt bra. Jag känner att om filmen inte håller måttet, så är jag hellre hemma än att jag kollar på den på bio. Samtidigt vill jag ju se den, för att se om den håller måttet. Förstår ni mina känslor? 
 
Detta är inget stort problem egentligen, då jag antagligen kommer sitta där i salongen under premiären men jag ville dela mina tankar om detta. 
 
Hur känner ni och har ni varit med om detta förut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0