3 saker jag gör med låneböcker..

Idag tänkte jag bekänna några av mina största synder gällande böcker. Och framförallt då, böcker från bibblan. 
 
 
 
 
1. Jag viker hundöron. Detta är en hemsk vana jag har gällande låneböcker, men det är ofta jag är på annan plats än hemmet när jag börjar läsa en lånad bok och därför är det helt enkelt enklast. Jag tycker synd om böckerna såhär i efterhand och försöker verkligen sluta.
 
 
 
2. Jag bryter ryggarna. Japp, jag vet, I'm horrible.. Men på låneböcker, framförallt pocket, är det så enkelt att bara sno runt sidan så att jag kan hålla boken i en hand. Det är väldigt smidigt och mycket mindre ansträngade än att hålla upp hela uppslaget. Också en hemsk vana jag har.
 
 
 
3. Jag har den överallt. T.ex. i badet eller när det regnar ute. Ja, detta är också något jag uppmärksammade idag när det regnade ute. Hade det varit min egna bok hade jag för allt i världen inte läst den i buskuren när det regnade på den. Men med en lånebok kändes det mer okej. Jag ber er att inte ifrågasätta mina värderingar. 
 
Så detta gjorde mig nyfiken. Hur gör ni? Gör ni också annorlunda beroende på om det är en lånebok eller inte? 

Kommentarer
Postat av: Bella

Haha, jag är likadan kan jag säga. Jag värderar också låneböcker mindre än mina egna, vilket är fruktansvärt orättvis. Men oftast är böckerna lite slitna vilket liksom gör det enklare på något sätt ^^

Svar: Ja, jag håller med dig, och jag vet inte riktigt varför det är så. :P
None None

2014-01-12 @ 10:47:47
URL: http://bellasbok.blogg.se
Postat av: Klara

Lite olika gör jag. Jag är lite mer rädd om mina egna böcker, men jag är ganska rädd om biblioteksböcker också. :)

Svar: Åh, heja dig!! Önskar att jag var likadan. :)
None None

2014-01-12 @ 14:37:37
URL: http://inutienbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0