Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket

 
Bok: Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket
Författare: Gunnar Ardelius
Antal sidor: 120
Förlag: Rabén & Sjögren
Serie: -
 
”Morris och Betty”, han sätter händerna för hennes ögon och berättar. ”Vi är på film nu, det här är historien om oss, där kärleksparet får varandra i den första scenen. Alla andra människor färgas grå och vi blir röda som körsbär. I en scen som visas på trailern säger han att de hör ihop som Hennes & Mauritz.”
Hon tar bort händerna från ögonen. ”Det måste hända något sorgligt också, annars vill ingen se filmen.”
”Okej, hans pappa är manodepressiv och mamman är en komplett fruktkaka.”
”Inte sånt tråkigt, det ska finnas något att gråta åt, annars är det ingen riktig kärlekshistoria. Slutet ska vara sorgligt.”
”Nej, de lever lyckliga i alla sina dagar.”
 

Den här boken handlar om den första kärleken och tonårsförhållanden. Det är en bok med ganska lite text men den berättar så otroligt mycket ändå. 
 
Jag tycker om den här boken just eftersom att språket är väldigt talande, det behövs inte många ord för att beskriva allt det fina/jobbiga. Jag tycker om den för att den känns sann, det är stor igenkänningsfaktor och jag tycker om det faktum att dom kanske är lite konstiga. Det är härlig att läsa om några som kanske skäms lite för sin familj osv, eftersom det speglar hur det faktiskt ser ut i verkligheten. 
 
Jag tycker att det här är en klockren bok och jag skulle rekommendera den. Den sätter sig rakt i hjärtat och jag tyckte väldigt mycket om den. Speciellt det lätta språket och att det var så lite text. Stort gilla. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0