Airhead

 
Bok: Airhead
Författare: Meg Cabot
Antal sidor: 290
Förlag: Rabén & Sjögren
Serie: Airhead
 
Em Watts är betydligt mer pojkflicka än en partyprinsessa. Hon har inte alls lust att gå på SoHo Stark Megastores stjärnspäckade öppningskväll. Men hennes syster Frida vill, eftersom hennes idol Gabriel Luna ska komma dit liksom affärskedjans nya "ansikte", supermodellen Nikki Howard. Och någon måste hålla koll på Frida.

Men en olycka sker, som totalt ställer Ems liv på ända. Hon upphör plötsligt vara sig själv. Bokstavligen ...
 

Det tog ett tag för mig att läsa den här boken. Egentligen vet jag inte varför, för språket är lätt och handlingen är ganska intressant och boken flyter på ganska bra. Men det var ändå något som, jag vet inte, tog emot.
 
Allting börjar bra och jag diggar verkligen Em, att hon inte är som alla andra och någon jag faktiskt känner igen mig i en aning, men sedan när olyckan sker och allting vänds upp och ner? Nja, då gillar jag det inte lika mycket faktiskt. Jag förstår helt klart att det måste vara en stor omställning men allt detta tjat om det hela tiden? Och det här med att det finns killar kors och tvärs och hit och dit? Jag tyckte att det kändes lite onödigt med alla killar och ibland var jag tvungen att bläddra tillbaka för att komma ihåg vem som var vem. 
 
Boken flyter ändå på väldigt bra, när jag väl läste så gick det undan. Det är ett enkelt och bekvämt språk, man vill bara gosa ner sig i språket och bara stanna en liiiiten stund till. Dessutom tycker jag att det är en kreativ handling som i alla fall har satt många griller i huvudet på mig för jag har drömt om handlingen flera nätter i rad, och det måste ju på något sätt betyda något bra. Att det har påverkat mig en del. 
 
Sammanfattning: Jag gillar boken för att den går fort och språket är väldigt gosigt. Jag tycker även om den intressanta handlingen. Jag gillar inte boken så mycket för att det blir tjatigt om olyckan hela tiden och det är killar överallt. Men jag tycker att du ska läsa den om du vill ha en enkel "mellan-bok" som du tar sveper förbi. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag älskar den här serien! Får nog bli en omläsning snart igen. Jag brukar tipsa om den när mina kompisar frågar efter bra böcker :)

Svar: Åh vad härligt! Jag gillade den också, och tänker nog läsa vidare i alla fall :)
None None

2014-03-13 @ 09:06:05
URL: http://juliasnerdroom.blogspot.com
Postat av: stina liffner

Omslaget är ju riktigt snyggt. Bra rescention funderar på att läsa boken.

Svar: Åh vad kul att du tyckte om recensionen! Jag tycker verkligen att du ska läsa den :)
None None

2014-03-18 @ 20:23:11
URL: http://stinasmusikhemsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0