Kung Steve...


Steve är tillbaka! Och det är inget snack
Nu ska Vera falla för hans kärleksattack
Men hip hoppsan! Knappt har han gjort den
När han vaknar nästa morgon har hon flyttat från förorten

Steve bor i Salem med sin mamma, han älskar hiphop, nu har han blivit kär i en tjej.
Det här är den andra boken om Kung Steve. Han går på högstadiet och älskar hiphop. Han bor tillsammans med sin mamma i Salem och har en rapduo med sin kompis Ramin. I den här boken har han blivit kär i en tjej som heter Vera. Han bestämmer sig för att vinna hennes hjärta med en raplåt.
*Texten tagen från Lindingo.se*

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den här boken, det är därför jag försöker hitta någon bra text om boken. När jag började läsa den här så var jag förväntansfull, den första boken hade ju varit så bra men den här sviker. Steve (som förresten utalar det likadant som teve) är kär och det vet man väl hur det är, men han är mer en hipphoppare som är kär, det känns inte som Steve längre. Nej, den här boken var bra dom sista sidorna och det har jag sagt om andra böcker också så då börjar jag undra om dom sista sidorna blir bra bara för att jag vet att boken snart är slut? Det har egentligen ingenting med boken att göra men jag tror nästan att det är så. Aja, strunt samma, boken höjs för det flytande hiphopspråket så den får en 3/5.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0