Katarina von Bredows nya bok - lik "Tusen gånger starkare"?

Som ni kanske såg igår så la jag upp ett inlägg om Katarina von Bredows nya bok:
Omslagsbild: Flyga högt 

Jag fick en kommentar (tack för den, bara älskar att få kommentarer! :)) I alla fall, fick en kommentar om att den kändes lik "Tusen gånger starkare" och detta är ett ämne jag gärna vill diskutera faktiskt. För jag kan hålla med om att den kanske låter lite lik men är det verkligen en nackdel? Jag tänker snarare såhär: Jag tyckte att Tusen gånger starkare var skitbra och visst, jag tycker inte att det är kul när en bok är för lik en annan men ändå, det kan lika gärna vara en fördel. Så vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Sofie

För att fortsätta mina kommentarer om den här boken kna jag säga att jag inte gillade "Tusen gånger starkare" särskilt bra. Kanske för att jag blev så irriterad på att ingen gjorde något, eller för att jag inte alls kände igen mig efs det var tjejerna som snackade mest i min högstadieklass (och i tidigare klasser var det ganska jämställt). Sedan är jag inte jätteförtjust i Katarina von Bredow heller, efs alla hennes andra böcker med olika kärleksproblem är likadant uppbygda, så man vet ungefär vad som kommer att hända. Så en blandning av dessa böcker känns inte jättelockande för mig, men det är vad jag tycker ;)

En fördel med denna bok är ju omslaget, det gillar jag! :)



(Ta inte illa upp av mina kommentarer om du längtar efter denna bok, bilda dig en egen uppfattning istället, kanske är det jag som har tokfel, och då får du säga till ;))

2011-04-06 @ 16:24:09
URL: http://filo-sofie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0