Med lite brist på annat :)

Hejsan!

Igår var jag på en alldeles underbar konsert, orsaken till att jag inte blogga. Men nu är jag lite lyckligare och tillbaka :)

Med brist på annat och ett litet styng av dåligt samvete för inget bloggande så kommer nu en variant av en Bookshelf tour :)



Detta är alltså min bokhylla. Den står i vårt vardagsrum och nej, jag äger faktiskt inte så mycket böcker :)


Första hyllan då:

Ett litet snedsprång - Denise Rudberg, en julklappsbok som jag inte läst ut än, kommit 1/4 ungefär och än så länge är den bra.

Älska dig till döds, Hemsökt-serien - Meg Cabot
De vandrande städerna - Philiph Reeve
Systrar av guld - Maureen Johnson
Piratika - Tanith Lee,
dessa fyra har jag fått av en bokklubb jag var med i när jag var mindre. Jag tyckte att omslagen var fina och nån var månadens bok så det är fortfarande olästa böcker men dom ska jag ta i sommar.

Tillsammans 1 & 2 - Denise Rudberg, denna underbara bokserie, som jag tyvärr bara har 1 & 2 i, vilket jag skäms lite smått över faktiskt.

Baristas - Denise Rudberg, också en underbar bok av Rudberg, klarar mig knappt tills tvåan kommer!

Ett nytt liv på köpet - Emma Granholm, den här boken gjorde mig besviken, det är hennes sista och sämsta. Jag blev förälskad i hennes andra så jag antar att förväntningar var skyhöga, men det spelar ingen roll, besviken blev jag.

När jag hör din röst - Stephenie Meyer, den klassiska Twilight-serien som jag också skäms lite över. Jag har nämligen bara 2 & 3 i denna serie, vilket är lite konstigt men dom ska inhandlas snart.

Genom dina ögon - Stephenie Meyer, den andra boken av Stephenie Meyer som också är oläst. Köpte den för att Twilight var så bra men den landa i bokhyllan och den har aldrig flugit. Snart, typ till sommaren så blir det nog av.





Andra hyllan :)

Harry Potter 1,2,3,4 & 7 - J.K. Rowling, jag har läst dom 3 första och jag vet faktiskt inte varför vi inte har 5 & 6 men det har vi bara inte.

Vargbröder 6 - Michelle Paver, den köpte jag på bokrean i år och jag har läst dom två första tror jag.

Bert och brorsorna - Sören och Anders, denna fick jag av min farmor när jag var yngre och jag tyckte den var bra då i alla fall.

Tvillingarna - Mårten Sandén
Puman och Fotoalbumet - Laura Trenter



Tänk om det där är jag - Johanna Lindbäck,
absolut inte hennes sämsta men inte hennes bästa heller.

Änglar och pirater
Stjärna i fara
Kris i paradiset - Annie Dalton,
ännu olästa böcker, jag fick den gula i födelsedagspresent när jag var mindre och året därpå önskade jag mig böcker i samma serie, fast jag syftade på en annan bok. Det visste inte min moster så jag fick såklart av samma serie :)

Öppna ditt hjärta - Coleen Murtqagh Paratore, denna underbara feel-good bok som jag fick av en av mina bästa kompisar.

Och så hoppar vi ner en hylla :)



En av mina nyaste, Nightshade - Andrea Cremer

5 st Madison Finn-böcker - Laura Downer

Sen tre stycken sen jag var lite yngre som jag fortfarande inte läst, men kanske gört nån gång.

Som om ingenting - Katarina von Bredow
Mer än ögat ser - Melissa Marr
Jag finns - Maja-Maria Henriksson
Konsten att tala med en änkling - Jonathan Tropper
Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag - Sara Ohlsson,
STOR favorit! :)
New Moon - Stephenie Meyer



En lat jävels guide till MVG i alla ämnen - Douglas Berglund,  HUGE favorit den med! :)
Rebel får ett nytt hem - eh, okänd?
Gossip Girl,
kommer inte ihåg vad hon heter men nåt med Cecily?
High School Musical 3, The book of the film - Disney?
Hannah Montana - Disney?

2 Molly Moon-böcker - Georgia Byng

Jenny S & Åse - Denise Rudberg, favoriter!
Saknad: Jenny-serien - Caroline. B. Cooney
Sofies värld - Jostein Gaarder



Här ligger jag och blöder - Jenny Jägerfeld, hm, väldigt speciell bok, kanske inget för mig riktigt.
Katarina von Bredow - Expert på att rodna, älskar alla hennes böcker
Simon och Sofie - Emma Granholm, det var denna som gjorde mig kär i Emma Granholm
Twilight - Stephenie Meyer
Hungerspelen - Suzanne Collins,
den här skäms jag för att jag inte läst men till sommarn så :)
Vargbröder 1 - Michelle Paver
Ljudet av ditt hjärta - Stephenie Meyer
Tillsammans - Denise Rudberg
För bra för att dö - Christina Waldén,
oläst bok

Och på hörnet,
Vargbröder 1,2 & 3 - Michelle Paver, har som sagt bara läst dom 2 första men kommer knappt ihåg andra så jag började ju på omläsning för nån/några månader sen.



Och till sist min uppväxt-klassiker-box som blev inhandlad på bokrean i år! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0