Innan jag dör



Bok: Innan jag dör
Författare: Jenny Dowham
Antal sidor: 320
Förlag: Pocketförlaget

Baksidetext:

Sextonåriga Tessa har leukemi och vet att hon ska dö. Vad ska hon göra under de månader hon har kvar? Hon har ju så mycket som hon inte har hunnit med. Så hon gör upp en lista över saker hon vill göra och uppleva innan hon dör. Högs upp på listan står att bli av vara tillsammans med en kille.

Eh, ja. Det här är enligt mig en bok som är en av sitt slag. Jag vet inte riktigt varför jag inte riktigt gillar den men så är det bara.

När jag fick den här i postlådan av pocketförlaget så längtade jag så himla mycket efter att kasta mig över den. Tyvärr så var jag tvungen att läsa några annan innan men sen när jag högg tag i den, plupp, den åkte rakt nerå. Jag läste ungefär 100 sidor innan jag började på en annan bok istället. Och varför då? Jo, jag har inte den blekaste aning.

Det kan vara för att jag har haft en närstående som har haft leukemi och jag inte kan connecta. Eller så är det att jag inte tycker att Jenny skriver nå bra. Men nej, helt ärligt vet jag inte.

Det som var bra då, jag gillar när Jenny skildrar Tessas känslor bra, och när hennes lista blir uppfylld steg för steg. Och jag gillar att kapitlena inte är så långa. Och jag tyckte om dom sista sidorna, för man verkligen kände med Tessa då.

Så, jag tycker att du ska ge den en chans om du inte har läst den, för det är ett viktigt och starkt ämne.

Betyg: 3/10

Kommentarer
Postat av: Linnea

sv; haha, jasså det fanns någon mer än mig som inte läst Cirkeln? Läs den du med och berätta sen vad du tyckte!



Innan du dör är en underbar bok och jag älskar hur författaren skriver!

2011-08-02 @ 12:14:27
URL: http://bokmalar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0