Brukar du planera?

Hej!
Eftersom det går sakta men säkert fram med mina två recensionsexemplar så tänkte jag bara kika in och ställa två små frågor till mig själv som jag alltid undrar om andra bra bokbloggare:) Så svara gärna ni också!

Brukar du planera vilka/vilken bok ni ska köpa?
Eftersom jag är en flitig bibliotekslånare så köper jag nästan aldrig böcker. Dom böckerna som är planerade att köpa på bokrean i år är HP 5 & 6 eftersom dom saknas i min HP-serie :)

Brukar du planera din läsning, så ni vet exakt när ni ska läsa vad?
Nej, aldrig. Eller i huvudet kan jag tänka: "Jag läser ut den här idag så börjar jag på en ny imorrn". Men jag är en otrolig tidsoptimist, det tar alltid längre tid att läsa ut böcker än jag tror. Så sen jag startade bokbloggen så brukar jag ta det som det kommer, annars blir jag bara stressad av att tänka så och då går det ännu långsammare..

Så, nu har ni några svar och jag hoppas verkligen ni svarar också, för jag tycker att det är intressant! :)









Kommentarer
Postat av: Anna

Jag köper nästan aldrig böcker så jag kan ju inte direkt säga att jag planerar innan jag köper böcker. Oftast köper jag böcker som inte finns på biblo eller böcker som jag har läst och tycker mycket om. För tillfället försöker jag samla på mig hela Klara-serien av Pia Hagmar, såg att några fanns med på bokrean:D



Nej,jag tror inte att jag direkt skulle klara av att planera min läsning. Jag vill läsa böcker som jag är sugen på att läsa just för tillfället. Men om jag har lånat en bok på biblo som någon står i kö på så brukar jag ofta försöka läsa dem så fort som möjligt så att jag vet att jag hinner läsa dem innan de ska in.

2011-02-09 @ 16:26:32
URL: http://bookshelf.blogg.se/
Postat av: Nea

Jag brukar ofta sitta och planera vad jag ska köpa för böcker. Sitta och lägga till böcker i önskelistan på Bokus för att sedan behöva rensa ut tre fjärdedear. Att planera vilka böcker jag ska köpa är något jag älskar.



Att planera vad jag ska läsa brukar jag aldrig göra. Blir så stressad och tvinga mig själv att läsa när jag inte har lust. Att bestämma vilka böcker jag ska läsa i förväg brukar jag inte heller göra för oftast blir jag sugen på någon annan när jag väl är fördig med den första :)

2011-02-09 @ 17:19:32
URL: http://boknea.blogspot.com
Postat av: Jessica

Jag brukar alltid planera vilka böcker jag ska köpa,jag brukar köpa lika mycket som jag lånar



Jag brukar planera böcker jag ska läsa i förväg,jag lägger dom i hög och när jag läst ut en bok,tar jag den som ligger högst på högen:)

2011-02-09 @ 20:46:13
URL: http://enlitenbloggombocker.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag köper aldrig planerade böcker! De liksom bara blir köpta :P



men jag planerar läsning. Mitt mål är ungefär 4 böcker per månad så ja planerar upp lite grann. vilken bok jag kommer läsa efter dem jag läser just nu liksom :P

2011-02-10 @ 10:12:08
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: Sofie

Brukar du planera vilka/vilken bok ni ska köpa?

Jag lånar det mesta, men samlar på böckerna i Deluxe-serien, så de böckerna planerar jag att köpa, när de kommer ut.



Brukar du planera din läsning, så ni vet exakt när ni ska läsa vad? Inte exakt, hittar jag en bok jag vill läsa hellre än någon annan gör jag det. Men just nu planerar jag att läsa färdigt alla mina recensionsexemplar innan jag lånar/köper mer

2011-02-10 @ 16:42:35
URL: http://filo-sofie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0