Enkät 2 från bokbabbel :)

Nu kommer det äntligen lite uppdatering :) Denna vecka har varit så himla hektisk på grund av ett skolprojekt som avslutas imorrn så mitt läsande har inte varit på topp men men, nu ser vi fram emot en helg fullspäckad med läsning istället :)

26. Favoritkokbok?
Jag lagar nästan aldrig mat och om jag bakar så bakar jag efter "hemmagjorda" recept så, mammas bakbok av mamma.
27. Mest inspirerande bok du läst i år (fakta eller fiktion)?
Jag har bara läst några stycken i år men den mest inspirerande var nog Öppna ditt hjärta.
28. Favoritlässnacks?
Eftersom jag har godisförbud nu så väljer jag äpple :) Men om jag inte hade det så skulle jag nog välja choklad eller en påse smågodis. (Lösgodis säger dom flesta:P)
29. Nämn ett fall där hypen förstörde din läsupplevelse?
Vet inte..
30. Hur ofta håller du med kritikerna angående en bok?
Det bror på vilka kritiker, jag ser alla bokbloggar som lika bra kritiker som dom i tidningarna. Men om det handlar om dom i tidningarna så håller jag oftast med dom. Men jag läser oftast inte kritikernas betyg på böcker, tycker det är ointressant.
31. Vad tycker du om att ge bra/dålig kritik?
Jag kan inte säga något speciellt om nån av dom, jag tycker som jag tycker och alla behöver inte tycka som jag. Men det är såklart mycket roligare att ge en bok bra kritik än dålig :)
 32. Om du kunde läsa på ett främmande språk, vilket skulle du välja?
Franska och gärna läsa det helt flytande. Jag läser franska i skolan och man förstår lite men det tar ett tag innan hjärnan vänjer sig. Om vi inte hade haft det tre gånger i veckan så skulle min hjärna aldrig förstå lika bra som den gör :)
33. Mest skrämmande/hotfulla bok du någonsin läst?
Jag har nog aldrig läst en skrämmande bok vad jag kommer ihåg..
34. Skrämmande/hotfull bok du inte vågat påbörja?
Det finns många men jag brukar inte bli så skraj när jag läser så jag vet inte riktigt... jo, män som hatar kvinnor har jag inte vågat påbörja.
35. Favoritpoet?
Jag vet inte om Bjorn Sortland räknas men i så fall han :)
36. Hur många böcker brukar du ha lånade från biblioteket samtidigt?
Minst 1 och sen finns det ingen gräns. Det brukar hålla sig runt 10 men just nu har jag bara 3, så det skiftar lite men säg snittnivå på 7 st.
37. Hur ofta brukar du återlämna böcker till biblioteket olästa?
Sällan, fast eftersom jag brukar låna runt 7-10 så kommer det väl nån bok tillbaka oläst men då brukar jag låna den vid ett senare tillfälle och läsa den.
38. Vilken är din favorit bland fiktiva karaktärer?
Harry Potter och Bella Swan, det är bara två av alla jag älskar! :)
39. Vilken är din favorit bland fiktiva skurkar?
Jag vet inte om Robin Hood räknas men hans sätt att stjäla är sånt himla bra!
40. Vilken sorts bok tar du mest sannolikt med dig på semestern?
Det bror på men helst nåt liknande som Sarah Dessens Mycket mer än så.
41. Det längsta du har varit utan att läsa?
23 timmar eller nåt, jag läser alltid i alla fall några kapitel varje dag.
42. Nämn en bok du inte kunde/ville avsluta?
Du visste aldrig att jag fanns av Maggie O´Farrell var helt omöjlig..
43. Vad distraherar dig lättast då du läser?
Om någon börjar prata med mig för då lyssnar jag samtidigt som jag läser. Då blir det att jag läser men inte tar in.
44. Bästa filmatisering av bok?
Måste säga Twilight, det är nog den bästa ever!
45. Sämsta filmatisering av bok?
Jag vet inte, jag brukar inte kolla klart på filmer jag tycker är dåliga men The Reader var asdålig..
46. Den största summa pengar du spenderat i en bokhandel på en och samma gång?
Jag vet inte, om jag köper så blir det ofta köp-fyra-pocket-betala-för-tre-erbjudandet så det blir nog inte så mycket, 250 som mest kanske.
47. Hur ofta skummar du igenom en bok innan du läser den?
Aldrig, men en sak som jag alltid gör som ingen annan i min närhet är att jag läser jämt sista sidan i boken, jämt.
48. Vad får dig att sluta läsa en bok mitt i?
Det händer sällan men i så fall är det för att det är så dåliga kapitel i början.
49. Har du dina böcker organiserade?
Inte alls, jag tycker det är finare om dom får stå på sin speciella plats som dom fick när dom flyttade in.
50. Föredrar du att behålla dina böcker eller ge bort dem efter att du läst dem?
Jag kan låna ut men ge bort, det skulle jag aldrig göra!
51. Finns det böcker du undviker?
Fantasy och biografier, även såna böcker som Elsas mode och liknande.
52. Nämn en bok som gjorde dig arg?
Jag vet inte, jo förresten, Tusen gånger starkare av Christina Herrström.
53. Nämn en bok du inte trodde du skulle gilla men gillade?
Jag vet inte, brukar inte läsa sånt jag tror är dåligt.
54. En bok du trodde du skulle gilla men inte gillade?
Ursäkta att man vill bli lite älskad av Johanna Thydell, den var en sååå stor besvikelse.
55. Bästa skuldfria nöjesläsningen?
Att läsa en bok i min smak men en sött äpple bredvid sig! :)

Kommentarer
Postat av: Balderfiona

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.

2011-08-08 @ 08:06:32
URL: http://balderfiona.bloghy.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0