Funk


Bok:Funk
Författare: Eva Susso
Antal sidor: 172 st.
Förlag: Raben & Sjögren
Serie: Dansfabriken, del 2.
Betyg: 3/10

Dansfabriken handlar om fyra ungdomar och deras kärlek till dansen. Kian, deras tränare, är den bästa av alla och dom har blivit utvalda av just han. Melina vill välja Rafael men hur blir det då med löftet till pappa att hon skulle vänta med killar. Marko tvivlar på tjejer och kompisar och bara dansen gör hon lycklig. När Rafael äntligen öppnar sig för Melina så drar hon sig tillbaka, varför? Therese ska bara ha med Melina på uppvisningen på skolan. Det är det bästa sättet för henne att få cred.

Jag tyckte inte om första delen så värst och jag tycker inte om andra delen så värst mycket heller. För det första så gillar jag inte alls omslaget. Fyra ungdomar som bara står och hon första tjejen ser precis ut som en vanlig tjej men det verkar som att hennes skor gör henne till hiphopare? Jag förstår att man kanske har såna skor men är inte hiphop en hel stil, ett helt liv? Och nu när jag ändå pratar om omslaget så kan jag ju säga att det är tråkigt. Fyra ungdomar som bara står, nej, jag fattar inte. Boken då, nja, serien blir inte sämre men knappast bättre heller. Jag fick kämpa mig igenom den och den är inte lång, bara 172 sidor. Annars så blir jag bara trött på att Melina vill men inte gör det och att Marko umgås med kompisar som han sen slåss med. Jag blir bara inte klok på varken handlingen eller resten. Även fast jag förstår att en danstränare är hård så är det jobbigt att läsa saker som: "klick, klick. Ett två tre sjuttiotvå. Happy feet. Klick, bom, bom. Pa pa pa pa pa pa." Jag menar det fattar man väl i alla fall? Nej, ingen höjdare för mig, men det kanske är för att jag inte är intresserad av dans. Dom som är det kanske ser det med andra ögon.

P.S. Jag såg nu när jag skulle fylla i "Lästa böcker 2011" att jag inte har recenzerat Amors pilar här. Så det gör jag till veckan :)"

Kommentarer
Postat av: Julia

Har du läst house of night böckerna?

2011-01-24 @ 18:34:57
URL: http://juliaogne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0