Systrar i jeans



Bok: Systrar i jeans
Författare: Ann Brashares
Antal skivor/sidor: 8 cd & 378 sidor
Förlag: Bonnier Carlsen/Månpocket/Gammafon
Serie: Systrar i jeans

Fyra vänner.  Ett par jeans.  Och en sommar de sent ska glömma!

För första gången ska tjejkompisgänget inte vara tillsammans på en hel sommar. Kvällen innan de ska skiljas åt träffas de hemma hos Carmen. Tibby tar fram ett par jeans ur Carmens garderob och provar dem för första gången. De sitter perfekt, och när de andra provar så händer samma sak. Alla är skitsnygga i dem! De bestämmer att jeansen ska skickas mellan dem under sommaren. Och jeansen gör sommaren till ett äventyr.


Systrar i jeans: första sommaren har jag läst 3 gånger tror jag. Men man tröttnar aldrig! Jag läste den första gången när jag var 8-9 nånting och tyckte väl att nja, den var sådär. Men det var ju för att jag var för liten! Nu bara älskar jag den och känner igen mig i nästan varje känsla som beskrivs. Åh gud, vad jag gillar den här!

Nu när jag lyssnade på den så upptäckte jag lite nya detaljer som jag aldrig har märkt när jag har läst den. Vilket jag tycker är kul, för det gör att jag gillar den ännu mer. Tyvärr så var jag inte nöjd med uppläsarens röst, men det tänker jag inte ta med i betyget för vanligtvis så finns det ju inte ens en röst! :)

Men jag tycker att Ann Brashares skriver bra och jag tycker att hon skildrar tonåringarna bra. Ja, jag stormgillar den här :)

Förresten så har jag hört att det ska komma en femte i serien. Eller?
Jag ska i alla fall fokusera på att läsa hela serien först, för jag har bara läst ettan, tvåan och möjligen trean. Men jag kommer inte ihåg :P

Betyg: Stark 9/10




Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har också hört att det kommer en femte. Varför förstår jag inte riktigt.. För att tjäna lite mer pengar kanske..

2011-07-29 @ 11:40:11
URL: http://bookshelf.blogg.se/
Postat av: Sofie

Japp, det ska komma en femte bok, och jag antar att det är för att "glida vidare" på succévågen. Ställer mig därför lite skeptiskt till den, men vill ändå läsa!

Jag har säkert skrivit det innan, men jag tycker väldigt mycket om den här serien! :)

Ha det fint!

2011-07-30 @ 14:50:22
URL: http://filo-sofie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0