Bokenkät från Fia Filur

Japp, såg denna hos Amelie och tyckte den va rolig så jag gör den jag med :)

Senast köpta bok/böcker?

Ehm, det var väl dom sista reafynden, första och fjärde delen i Twilight-serien. Men om man inte räknar med bokrean så är det faktiskt Mycket mer än så som jag köpte förra sommaren.

Senast lånade bok/böcker?

Ja, det är ett par:

Tretton skäl varför
Sommaren jag blev vacker
Lilla darling
Little darlings
Ful
Ful eller snygg
De rätta
Det som kommer ske
Ett hål i själen
Flytande i vatten
Tommorow when the war began
Amigurumi

Hm, ska man ha dåligt samvete eller inte? :P

Hur många böcker läser du i veckan/månaden?

Bror helt på månad och vecka. Men mitt genomsnitt ligger på ungefär 3 i månaden tror jag och det är jag inte nöjd med.. Ungefär 3/4 bok i månaden. Men nu på sommarlovet så ska det förbättras och hoppas på ungefär 7-8 per månad :)

Snyggaste omslag?


Måste nog säga Överenskommelser :)

Bästa inledning?

Oj, vilken svår fråga, antingen första HP eller Mycket mer än så tror jag.

Bästa serie?

Tillsammans av Denise Rudberg, helt klart :)

Vilken bok har gett dig starkast wowkänlsa?

Mycket mer än så, bästa bok jag nånsin läst! :)

Vilken bok längtar du mest efter just nu?

Fyra dagar fyra nätter, cirkeln men allra mest Mitt perfekta liv som kommer ut imorrn! :)

Vilken bok/vilka böcker skulle du ha velat skriva och varför?

Harry Potter, bara för att dom är så underbara (har inte ens läst 4 och framåt), Twilight, för att dom kom med en helt ny värld inom böcker, Sarah Dessens böcker för att dom är såå underbara och även Denise Rudbergs böcker för att jag är som svensk stolt över henne :)

Föreställ dig följande fasansfulla scenario: Det får bara plats tio böcker i din bokhylla och de är de enda du får läsa resten av livet. Vilka tio väljer du?

Sjukt svår fråga, får man ta med sig hela bokhyllan? :P

Hm, jag måste säga dessa favoriter: Mycket mer än så, Tillsammans-serien, Öppna ditt hjärta, Överenskommelser, Tredje Twilight, En lat jävels guide till MVG i alla ämnen, Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan imorrn och första HP :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0