Den farliga kyssen



Bok: Den farliga kyssen
Författare: Kjetil Johnsen
Antal sidor: 160
Förlag: B.Wahlströms
Serie: TRE, andra delen
Uppföljare: Det som kommer ske, flytande i vatten, m.f.

Vet inte om jag ska varna för spoilers, så läs vidare om du vill. Men som sagt, det kan finnas några spoilers :)

Trine gav efter. Hon besvarade kyssen. Deras läppar öppnade sig och kropparna smög tätt intill varandra. Det stod så, länge.

Nu kan hemligheterna förstöra allt för mig. De kan ta ifrån mig mina vänner, mitt liv. Allt jag har. Hemligheter... De skrämmer mig. Det är svårt att förstå varför jag plöstsligt har så många! Vad var det som hände? Vad var det som förändrade allt?

Vilde och Trine kysser varandra och världen blir ny och spännande. Men farlig. Samtidigt döljer Nora och Benedicte egna hemligheter. Och nu är det bara två veckor till en av de fyra vännerna ska dö...

Dom fyra vännerna håller fortfarande ihop, men dom är inte lika tajta som förut. Nora vågar inte berätta en av sina största hemligheter medans Benedicte berättar falska hemligheter. Vilde och Trine har sin alldeles egna hemlighet som dom inte har berättat om än. Men en av dom står i ut längre, dom två kan bara inte fortsätta såhär!

Jag blev faktiskt lite besviken på den här. Jag trodde att det skulle innehålla annat än det gjorde. Varannat kapitel handlar om Trine och Vilde och för mig så är det helt ärligt inte intressant. Nej, första boken var mer spännande än denna men detta slut gör bara att man vill läsa nästa. Ja, lite blandade känslor det här, det är ändå en helt okej bok och den får pluspoäng bara för att den är så kort och det går så fort att läsa den.

Betyg: 4/10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0