Enkät från Paula på bokisan :)


Tyckte att det här var en bra enkät och Paula hade hittat den hos crazyinbooks :)
 
Var är din favoritplats att sitta/ligga på när du sitter?

Svar: I fåtöljen i vardagsrummet eller min säng, tycker dock även att skol-stolarna är väldigt sköna :)

Vilken tid på dygnet läser du oftast (kvällen,morgonen, efter skolan m.m)
Svar: Jag försöker ta vara på den tid som finns över, t.ex. i bilen när vi åker nånstans, men oftast blir det på eftermiddagarna och kvällarna, men som sagt, jag försöker läsa när jag har tid över.

När började ditt stora läsintresse?

Svar: Är det meningen att man ska komma ihåg det? :P Nej, men jag har läst så länge jag minns, men det började väl seriöst vid 7-8, även om jag kunde läsa innan.

Tycker du att läsningen har underlättat för dig i skolan (alltså att du t.ex. är bättre på svenska tack vare det).
Svar: Ja, massor. Jag har alltid haft lätt för att skriva och stava, dessutom så är mitt ordförråd större än dom flestas i min klass, så ja :)


Vilket språk läser du helst på?
Svar: Svenska, även fast jag ska ta mig i kragen och börja läsa engelska också.

Påverkas du av omslaget på en bok? Kan omslaget få dig att strunta i att läsa baksidan?

Svar: Ja faktiskt, fast jag brukar mest kolla på titeln men jag tar aldrig i en bok som jag tycker ser tråkig ut.

Kan du avstå från att läsa en bok om texten är för liten?

Svar: Ja, jag har jättesvårt för sådana böcker, men jag gillar inte att texten är för stor heller, så lagom är bra :)

Pocket eller inbunden?

Svar: Bror på bok, jag tycker om både och :)

Äga boken själv eller låna?
Svar: Helst äga, men biblioteket har alltid varit min stora tröst, så jag är en stor-lånare dessutom.

Kärlek eller deckare?

Svar: Kärlek, eller kanske lite både och? :)

Slutligen, vilken är din favoritbok?
Svar: Mycket mer än så :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0