Enkät från Tonårsboken :)


1. Hur är en bra sommarbok för dig? 

Om jag har tid så ska det vara en lång och lite smått romantisk bok som man kan ha i solstolen men annars så en som är lätt att gå ifrån om det behövs.

2. Vad har du tänkt läsa i sommar? 
Skrev det i ett inlägg igår, kolla där! :)

3. Vilken typ av böcker tycker du att man ska undvika på sommaren? 
Vintriga böcker såklart, oså tycker jag att man bara ska läsa sånt man verkligen vill läsa på sommarn :)

4. Ungefär hur många böcker brukar du hinna med under ditt lov?
Förra året hann jag läsa 20 st, vilket jag var nöjd med då, och jag planerar det i år också - minst.

5. Vilka böcker har du tänkt läsa om i sommar? 
Jag gillar inte att läsa om böcker men Mycket mer än så är ett måste! :)

6. Händer det att du slänger böcker under resor? 
Jag reser oftast bara inom Sverige och slänga böcker? Skulle aldrig falla mig in. I sånt fall så skänker jag bort dom men det är sällan jag vill bli av med böcker.

7. Har du något sommarboksminne från tidigare somrar ?
Ja, förra året, då blev jag så besviken när jag inte fick tag på Mycket mer än så men jag blev så himla glatt överraskad när jag väl läste den och den var såå bra! :)


8. Vilken är bästa platsen att läsa på i riktigt sommarväder? 

Solstolen såklart, men även bilen på semestern :) 

9. Vilka böcker planerar du att läsa på andra språk? 
Åh, skulle verkligen behöva skärpa mig när det gäller fler språk.. men den jag har planerat är Tomorrow when the war began på engelska. 

10. Vilken bok tycker du är den absoluta sommarboken? 
Mycket mer än så och Sommaren jag blev vacker tror jag :)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Svar: Tack för hjälpen, rätt ska vara rätt! :)

2011-06-17 @ 20:59:23
URL: http://filo-sofie.blogg.se/
Postat av: Sofie

Svar: Tack så mycket, rätt ska vara rätt! :)

2011-06-17 @ 20:59:56
URL: http://filo-sofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0